Gå til innhold

Slutte med AD

Anbefalte innlegg

Gjest Superrobot

Jeg slutta med AD for 2 uker cirka, Remeron. Hadde trappet gradvis ned, de to ukene før jeg stoppet å ta pillene brukte jeg 15 mg daglig.

Nå føler jeg meg fort svimmel i hodet. Da jeg tok pillene sov jeg desutten endel mer... nå våkner jeg i løpet av natten, og sover ikke mer enn at jeg må slenge meg nedpå på ettermiddagen...

Det med søvnen er jo symptomatisk, det står jo i felleskatalogen at det er vanlig å sove mer av den. Så kanskje jeg bare trenger å venne meg til mindre søvn.

Men det er litt ubehagelig med den svimmelheten, og den er sterkere i dag enn i går... vet ikke åssen jeg skal forklare det jeg, jeg merker det om jeg leser (noe jeg driver mye med), så glemmer jeg fort et helt avsnitt jeg har lest... og så må jeg stoppe opp av frykt for å svime av...

Har hørt mye ille om å slutte på AD. Det jeg har hørt mest om er vel SSRI, og Remeron er ikke SSRI, men jeg antar at det gjelder disse og.

Jeg hadde ingen av de plagene jeg nå har nevnt før jeg begynte på Remeron. Jeg mener ikke å forsøke å starte noe korstog mot legemiddelindustrien, jeg er bare ute etter andres erfaringer og synspunkter på dette.

Jeg håper for all del ikke jeg må begynne å bruke de på nytt igjen. At jeg har blitt avhengig.

(Jeg vet det ikke står noe om avhengighetsfare på de medisinene, men da må en jo spørre seg selv hva de mener med "avhengighet". Det er jo såklart ikke snakk om noen avhengighet som midder om rusavhengighet, slik piller som valium kan gi (i svakere grad enn ved heroin, såklart), men man kan faktisk bli avhengig av det mest uansett. Ta f.eks. coladrikker. Vet om folk som ikke klarer å slutte med dette jeg, ennå de har fått advarsler om død av leger.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275549-slutte-med-ad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Happiness

Det kan være svært ubehagelig å seponere et AD, uansett type. Jeg vet ikke hvor lenge du har gått på medisinen, hvor høy dose eller hvor lang tid du brukte på sep. Men synes det høres ganske normalt ut slik du har det, og at du er i rute. Jeg ville ikke begynt på igjen nå, bare stått det ut et par uker til. Så føler du deg sikkert bedre om ikke altfor lenge.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275549-slutte-med-ad/#findComment-2226511
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...