Gå til innhold

Knesmerter

Gjest Liker å trene

Anbefalte innlegg

Gjest Liker å trene

Søndag sto jeg ca 2 timer på knærne i forbindelse med beising av terassegulvet. Jeg brukte egnete kneputer. Mandag trente jeg styrke på blant annet knestrekkerne (3x10 reps), tirsdag trente jeg fotball inne ca 1 time og onsdag jogget jeg 45 min. Under joggeturen merket jeg litt smerter i venstre kne. Jeg har siden dagen etter beisingen vært øm/hatt vondt nedenfor kneskålen på begge knær spesielt det venstre. Når jeg stod opp i dag tidlig,torsdag,kjente jeg lite, men merker at det blir vondere utover dagen spesielt i det venstre kneet. Kan det være en begynnende betennelse eller er det bare ømhet som vil gå over av seg selv? Bør jeg trene som vanlig framover? Har knevarmere noe for seg? Kan det være så lett å få betennelse? Enkelte håndverkere sitter vel på knærne flere timer om dagen!? Jeg er 37 år og har alltid trent uten å vært plaget med skader inntil for to år siden da jeg dro på meg betennelse i begge akkilles.Dette er nå bra etter mye "pes". Jeg vil nå ta signalene på alvor tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

For oss amatører er arbeide utført i"knestående" en ganske stor mekanisk påkjenning. Temmelig vanlig at det blir en irritasjon i slimposen som sitter på nedsiden av kneskjellet og noen ganger blir det rett og slett en betennelse. For å bli kvitt det bør du i hvertfall unngå aktivitet som du merker provoserer det vonde området. Legg på is 10- 15 minutter daglig en ukes tid. Det er bedre enn varme.

Så kan vi selvsagt lure på hvordan proffe gulvleggere osv. kommer helskinnet fra slike øvelser. Det kan ha å gjøre med tilvenning og kanskje bedre kneputer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...