Gå til innhold

Må man svette for at treningen skal være nyttig?

Gjest uten signatur på det

Anbefalte innlegg

Jeg spør fordi jeg ikke kan trene så mye.

Jeg har et bekken som hopper utav plass, og jeg går til behandling av og til for å ordne det. Når bekkenet er ok kan jeg trene litt, men ikke for mye og hardt: da får jeg migrene.

Så: kan jeg f.eks. sykle 10 min. på trimsykkel av og til + gjøre øvelser (som sit-ups, manualer) i 10 min og vite at det nytter? Det er vel bedre enn ingenting, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg også trene litt forsiktig når bekkenet er utav plass? Jeg er så redd for å provosere fram migrene (jeg har det hver uke).

Jeg har høyt blodtrykk og bør trene, og jeg prøver å tenke sunt kosthold. Jeg må også ta av noen kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Det du antyder er HELT RETT. Noe trening er bedre enn ingen.!! Hvor mye og hardt man trener er selvsagt avhengig av utgangspunket. Det er flott at du har funnet ballansen som tilsier hva slags aktivitet du føler at du greier og hva som er godt for deg. Egentlig er det ikke så mye som skal til av regelmessig aktivitet før det er en helsegevinst av det. Lykke til videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...