Gå til innhold

Ryggsmerter

Gjest dame på 42

Anbefalte innlegg

Gjest dame på 42

Jeg får smerter i ryggen: mest etter trening, men også i forbinbelse med andre fysiske aktiviteter. Jeg har vært fysisk aktiv med friluftsliv i mange år, det vil si skiturer i marka på 20 til 30 km. hytte tl hytte turer med tung sekk og gjerne gå-joggeturer på 10-12 km på kveldstid for å holde seg i form på hverdager. Har de siste 7-8 månedene fått smerter i korsryggen og noe som ligner på en influensafølelse/feber i resten av ryggen i dagene derpå når jeg trener så mye at det har treningseffekt. Jeg kan ikke trene så hardt nå at jeg får det berømte "endorfinkicket", eller at jeg blir "god og tung" i beina. Har nå prøvd ut både jogging, gåturer i terreng, skiturer mm. og det virker som om den generelle trøttheten som dette gir nå setter seg rett i ryggen alt sammen. Har også problemer med korsryggsmerter når jeg gjør fysisk arbeid som innebærer å strekke seg høyt opp, eller jobbe bøyd. Dette siste gjør meg også stiv i ryggen. Full hvile fra fysisk aktivitet fjerner problemet, men jeg vil jo ikke ha det slik fremover. Smertene/feberføleldsen kommer tilbake etter en periode med mye ro. Er hjelpepleier av yrke, men denne jobben innebærer bare få belasninger av løft innimellom. Kan imidlertid få forverra symptom av å jobbe på nettene. Blir sliten i ryggen ved vaktskifte på morningen etter 10 timer på nattevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Du har jo vært litt av en spreking med mye trening, mosjon og friluftsliv. Det har sikkert vært nyttig når du har en slik krevende jobb som hjelpepleier-yrket er.

Når du nå det siste halveåret ikke føler deg vel etter fysisk aktivitet med ryggvondt, følelse av feber og uvelhet, så bør dette sjekkes nærmere. Jeg vil ikke filosofere om hva det evt. kan være for noe galt. Det kan være så mangt, men en grundig helsesjekk er nok det rette. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...