Gå til innhold

Jeg vil ha lappen!

Gjest fersking både på bil og lån

Anbefalte innlegg

Gjest fersking både på bil og lån
Skrevet

Er godt over 20 og er fysen på å skaffe meg førerkortet! Har ikke den ringeste anelse om hva dette kommer til å koste, noen her som er oppdatert på feltet?

Hvis man er nybegynner bak rattet og i teorien, kan man likevel fullføre et lynkurs og skaffe seg lappen iløpet av sommeren? Hvor får jeg lån for å ta lappen?

Skrevet

Det koster rundt 500,- for en time nå + teori og oppkjøring og glattkjøring og hva man nå må ha. Antallet timer du trenger er jo avhengig av hvor fort du lærer og hvor mye du har kjørt før, men om du regner med minst 20 timer så er du fort oppe i sikkert 15-20.000,-.

Du må nok ta opp et vanlig forbrukslån og du skal fint klare det på et par mnd om du kjører veldig intensivt.

Skrevet

Sjekk websidene til diverse kjøreskoler så blir du oppdatert på priser.

Kjøreskolen min selger en grunnpakke med det obligatoriske + 2-4 kjøretimer, den ligger på ca 18 000

Jeg ender nok langt over den prisen men bilkjøring ligger ikke direkte naturlig for meg, hehe.

Skrevet

Sjekk websidene til diverse kjøreskoler så blir du oppdatert på priser.

Kjøreskolen min selger en grunnpakke med det obligatoriske + 2-4 kjøretimer, den ligger på ca 18 000

Jeg ender nok langt over den prisen men bilkjøring ligger ikke direkte naturlig for meg, hehe.

Noen av oss er skikkelig "slow learners" når det kommer til bilkjøring. Men det kan bli gode sjåfører av oss allikevel :-)

Jeg skremte vettet av en kjørelærer en gang da jeg presterte å kjøre inn på feil side av midtrabatten i en travel gate i oslo sentrum, for å ikke snakke om da jeg tok feil retning i rundkjøringen!

Jeg anså meg aldri klar for oppkjøring, men kjørelæreren hadde en annen oppfatning enn meg, og jeg har kjørt "feilfritt" i de årene jeg har kjørt . Dessuten har jeg endt opp med å like å kjøre bil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...