Gå til innhold

Å finne seg en ny psykiater:o(

Anbefalte innlegg

Gjest Happiness

Føler meg aldeles deppa over å skulle finne meg en ny psykiater. Det er helt umulig å orientere seg. Ikke vet jeg hvem av disse psykiaterene som bor i området som driver langvarig psykoterapi, og jeg er ikke flink til å finne ut av slikt. Det hjelper jo ikke å ringe heller, for det er jo umulig å få noen i tale. Ingen har noe slags sekretær lenger heller:o(

Og det må være en psykiater.Jeg har ikke energi til dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275615-%C3%A5-finne-seg-en-ny-psykiatero/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan sende et likelydende brev til flere samtidig. I brevet bør du angi tydelig hvilken type behandling du selv mener du trenger, hvilke problemstillinger du ønsker å jobbe med, samt tydeliggjøre din motivasjon for behandling.

Du vil neppe få svar fra alle, men de som evt. har ledig kapasitet vil så ta kontakt og gi deg en prøvetime. Etter prøvetimer kan du bestemme deg for hvilken behandler du ønsker å begynne hos.

Gjest Happiness(bugge)

Du kan sende et likelydende brev til flere samtidig. I brevet bør du angi tydelig hvilken type behandling du selv mener du trenger, hvilke problemstillinger du ønsker å jobbe med, samt tydeliggjøre din motivasjon for behandling.

Du vil neppe få svar fra alle, men de som evt. har ledig kapasitet vil så ta kontakt og gi deg en prøvetime. Etter prøvetimer kan du bestemme deg for hvilken behandler du ønsker å begynne hos.

Takk frosken.

Jeg får prøve å redigere ennå en gang. Jeg er så rotete i hodet mitt og alt kjennes så vanskelig ut. Og jeg føler alt jeg gjør er mislykket og dumt. Jeg antar det er bare for meg å si hva slags terapi jeg trenger, så får de luke meg ut, istedenfor å prøve selv å finne ut hvem som driver langvarig psykoterapi.

Det er så mange her, siden jeg bor i en av de største byene i landet.Og jeg ser ikke for meg å begynne med en psykolog nå, etter alle disse årene med psykiater. Det var det med medisinsk oppfølging da. Og der er ikke primærlegen min til nok hjelp.

Håper du har det bra. Håper det er sant slik mange sier, at tid kan lege noen sår.

Vh

Takk frosken.

Jeg får prøve å redigere ennå en gang. Jeg er så rotete i hodet mitt og alt kjennes så vanskelig ut. Og jeg føler alt jeg gjør er mislykket og dumt. Jeg antar det er bare for meg å si hva slags terapi jeg trenger, så får de luke meg ut, istedenfor å prøve selv å finne ut hvem som driver langvarig psykoterapi.

Det er så mange her, siden jeg bor i en av de største byene i landet.Og jeg ser ikke for meg å begynne med en psykolog nå, etter alle disse årene med psykiater. Det var det med medisinsk oppfølging da. Og der er ikke primærlegen min til nok hjelp.

Håper du har det bra. Håper det er sant slik mange sier, at tid kan lege noen sår.

Vh

Hvis jeg var deg, så ville jeg bare ha skrevet til psykiaterne og droppet psykologene (ut i fra hva du har fortalt tidligere).

Jeg ville ha "satset kraftig", og skrevet et ganske detaljert brev slik at mottakerne blir interesserte og kan vite med seg selv om dette er en type problematikk de er dyktige på eller ikke.

Jeg ville også forsøkt å få frem ressurssidene dine i brevet.

Det er ofte en kjip prosess å skulle finne en terapeut på denne måten. Det positive er at du gjennom et slikt brev har større mulighet til å finne en behandler som "matcher" deg enn hva som ville vært tilfelle dersom du kun fikk "tildelt" en behandler.

Lykke til!

Takk frosken.

Vh

Glemte en ting; jeg mener å vite at det gamle ordtaket om at tid leger stemmer. Jeg tror også at mange mennesker har mer styrke i seg enn de har oppdaget. Ditt liv er vel for tiden et eksempel på det?

Jeg syntes det var sterkt å lese om hva som hadde skjedd i ditt liv - men jeg har tro på at du er ved et konstruktivt veiskille i livet ditt.

Håper forøvrig at det går bra med sønnen din.

Gjest Happiness

Hvis jeg var deg, så ville jeg bare ha skrevet til psykiaterne og droppet psykologene (ut i fra hva du har fortalt tidligere).

Jeg ville ha "satset kraftig", og skrevet et ganske detaljert brev slik at mottakerne blir interesserte og kan vite med seg selv om dette er en type problematikk de er dyktige på eller ikke.

Jeg ville også forsøkt å få frem ressurssidene dine i brevet.

Det er ofte en kjip prosess å skulle finne en terapeut på denne måten. Det positive er at du gjennom et slikt brev har større mulighet til å finne en behandler som "matcher" deg enn hva som ville vært tilfelle dersom du kun fikk "tildelt" en behandler.

Lykke til!

Tusen takk skal du ha. Jeg føler jeg har satset kraftig, og har vært så redd for at det ble for detaljert. Samtidig har jeg gått så lenge i terapi at jeg vet kjernepunktene i hva en psykiater ser som betydningsfullt i forhold til mitt liv. Det tar dessverre litt plass å få med seg dette, siden livet mitt har bydd på så mangt.

Og jeg har prøvd å få med meg det som er ressurssterkt, hva nå i himmelens navn det er.

Det er til å bli dårlig av. Men hadde det vært lett å skrive dette hadde jeg ikke trengt en psykiater så sterkt. Og en psykolog vil jeg ikke til, med min sykehistorie. Og jeg vil helst til en mann.

Det har vært fem betydningsfulle menn i mitt liv. Min far, min overgriper og min tidligere mann. Hadde det ikke vært for at mine to mannlige psykiatere også fyller listen hadde jeg ikke visst det fantes en annen type menn der ute i verden. Jeg må til en mann. Yin og Yang.

Jeg står ved et veiskille, virkelig. Og det bør være så interessant for en ny behandler, siden så mye aldri løsnet i tidligere terapi.

Takk igjen. Jeg venter heller for å få den rette, ja.

Annonse

Gjest Liza i London

Kjaere deg,

det er veldig mulig at jeg tar feil mht hvor i Norge du bor, men er det paa vestlandet et sted, saa kjnner jeg din tidligere psykiater godt...og synes det er forferdelig trist!

Om du vil sende meg en mail [email protected], saa kan jeg gi deg navnet paa ihvertfall to psykiatere ( som ogsaa sto ham naer) og som driver psykoterapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...