Gå til innhold

Noen som har bleket tenner her?

Anbefalte innlegg

Gjest hvite tenner?
Skrevet

Fungerer det? Jeg vil gjerne har synspunkter og tips. Tannlegen min er ikke noe for slikt fiksfakseri, og mente tennene mine var hvite nok...(ikke etter flere år med røyk og cola). Nå har jeg slutttet med begge deler, og vil faktisk ha HVITE tenner ikke småvitebeigegusjelysebrunegule...

Gjest NoHabla
Skrevet

Gjorde det selv, kjøpte ett sånt gjør-det-selv opplegg og det funket veldig bra. kostet 250,-

Det er mer effektivt å gjøre det hos tannlegen selvsagt, men endel dyrere, man trenger bare én behandling, mens hjemmepakken krever flere behandlinger.

Så får man veie opp hva som passer. Bare husk at tennene kan bli FOR hvite hos tannlegen som ser dumt ut sysns jeg da..., det var en av grunnene til jeg gjorde det selv, kan ta det i etapper og se det an.....

Gjest Pontiac
Skrevet

Det er slike "gjør det selv" pakker å få kjøpt.

Vet ikke om alle disse virker like bra. Vet at noen gjør det men husker ikke slaget. Det har dog vært snakket om om dette kan være noe ille for magen. I settene følger nemmelig med skinner som er "tilpasset alle" og at siden de ikke er spesialtilpasset dine tenner så siver det middel ut i munnen som vi svelger i oss.

Mange har dog brukt dette og har ikke klaget på noe i forhold til magen så det kan være verdt et forsøk.

Hos tannlegen eller på skjønnhetsklinikker så kan du gjøre dette over en behandling. Men det koster gjerne 2500 og mer.

Hos tannlegen kan du gjøre dette i "gjør det selv behandlinger". Da lager tannlegen et støp av tennene dine og så tar du med deg blekningsmiddelet hjem og tar behandlingene der. Tror det er hver dag i ti dager.

Det kan gi ising i tennene, men det er helt vanlig. Det beste er å gå over til tannkremen "Sensodyne" iallefall under den tiden, og pusse forsiktig.

Støpen av tennene koster ca 1300 (dette kan selvsakt variere for hver tannlege) og middelet koster en 300-400 kr.

Siden, ved behov, kan du kjøpe en ny tube b.middel, skinnen tar du vare på.

En bleking skal holde opptil et par år, avhengig av slikt som røyk, kaffe etc.

Denne behandlingen virker.

Vi er "født med" forskjellige farger på tennene. Noen av oss har helt hvite tenner og andre har gulskjær på dem. En bleking gir deg din opprinnelige farge tilbake. Den bleker altså ikke alle tenner kritt hvite. Du får den fargen som "er din" siden blekinga er ment til kun å ta vekk misfargingene vi har fått pga. det vi har dyttet i oss av ting og tang.

Gjest iiiiiiiiik
Skrevet

Vet ikke om alle disse virker like bra. Vet at noen gjør det men husker ikke slaget. Det har dog vært snakket om om dette kan være noe ille for magen. I settene følger nemmelig med skinner som er "tilpasset alle" og at siden de ikke er spesialtilpasset dine tenner så siver det middel ut i munnen som vi svelger i oss.

Mange har dog brukt dette og har ikke klaget på noe i forhold til magen så det kan være verdt et forsøk.

Hos tannlegen eller på skjønnhetsklinikker så kan du gjøre dette over en behandling. Men det koster gjerne 2500 og mer.

Hos tannlegen kan du gjøre dette i "gjør det selv behandlinger". Da lager tannlegen et støp av tennene dine og så tar du med deg blekningsmiddelet hjem og tar behandlingene der. Tror det er hver dag i ti dager.

Det kan gi ising i tennene, men det er helt vanlig. Det beste er å gå over til tannkremen "Sensodyne" iallefall under den tiden, og pusse forsiktig.

Støpen av tennene koster ca 1300 (dette kan selvsakt variere for hver tannlege) og middelet koster en 300-400 kr.

Vi er "født med" forskjellige farger på tennene. Noen av oss har helt hvite tenner og andre har gulskjær på dem. En bleking gir deg din opprinnelige farge tilbake. Den bleker altså ikke alle tenner kritt hvite. Du får den fargen som "er din" siden blekinga er ment til kun å ta vekk misfargingene vi har fått pga. det vi har dyttet i oss av ting og tang.

"kan gi ising i tennene" liksom. Det gir lynende smerter langt inn i hjernerøttene, ikke bare tannrøttene

Men spørs hvor mange dager du holder på da.

Skrevet

Jeg gjorde det hos tannlegen. Skinna var dyr, og så brukte jeg sånn hjemmebehandlingsopplegg, var innom tannlegen en gang i blant for å sjekke.

Jeg ble særdeles fornøyd, og er det enda, to år etter. Anbefales!

Skrevet

Hvis det koster 1300 +400 er det vel nesten like bra å legge på noen hundrelapper til å få gjort det skikkelig....... Får med ordentlige rens av tennene o.l hos tannlegen i prisen før man bleker i tillegg til man slipper å bleke hver dag i en uke eller mer, men hver sin smak.

Mary Poppins
Skrevet

Hvis det koster 1300 +400 er det vel nesten like bra å legge på noen hundrelapper til å få gjort det skikkelig....... Får med ordentlige rens av tennene o.l hos tannlegen i prisen før man bleker i tillegg til man slipper å bleke hver dag i en uke eller mer, men hver sin smak.

Hos tannlegen min koster det 750kr per skinne, altså skal du ha skinne oppe og nede blir det 1500kr. Men når det er sagt, så har jeg hørt og lest at dette gir faktisk en bedre effekt enn tannblekingen som gjøres hos tannlegen. Jeg har bl.a en venninne som tok tannbleking hos tannlegen og jeg må innrømme at jeg ikke så særlig forskjell. Derimot kjenner jeg flere som bruker de skinnene og det ser veldig bra ut.

Skrevet

Da kontakter du bare en annen tannlege som vil hjelpe deg. :-)

fei1365380229
Skrevet

Hos tannlegen min koster det 750kr per skinne, altså skal du ha skinne oppe og nede blir det 1500kr. Men når det er sagt, så har jeg hørt og lest at dette gir faktisk en bedre effekt enn tannblekingen som gjøres hos tannlegen. Jeg har bl.a en venninne som tok tannbleking hos tannlegen og jeg må innrømme at jeg ikke så særlig forskjell. Derimot kjenner jeg flere som bruker de skinnene og det ser veldig bra ut.

Heldig deg. Jeg betalte 1900 kroner for en skinne hos min tannlege. Det var med blekemiddelet da. Syns ikke det ble så veldig stor forskjell så jeg tror ikke jeg tar underkjeven.

Det er visst veldig stor forskjell på tannemalje og derfor farge. Jeg har vel bare gule tenner. Må inn med skallfasetter jeg da, men det gjør jeg ikke.

Gjest Pontiac
Skrevet

Det er klart det er greit å få det gjort alt på en gang.

Men hvis en kjøper settet jeg snakket om hos tannlegen og driver hjemme så er det enklere gang to en skal til pers.

Da må en jo betale nye 2500 eller mer hvis en tar det over en gang eller kun 3-400 for blekemiddelet hvis en har skinnen liggende fra forrige gang. Det er jo en vesentlig forskjell.

De x ant. dagene en må drive hjemme går også fortere enn en tenker seg før en begynner.

Smak og behag som du sier. Men resultatet skal bli like bra ved å gjøre det på den ene måten som den andre.

Det var også en del "prat" om dette i VG for en god tid tilbake og der ble det sakt at undersøkelser viser at det blå lyset de brukte under engangsbehandlingen ikke hadde noe for seg. Faktisk så ble resultatet bedre uten bruk av det blå lyset.

Jeg har kun prøvd hjemmesettet så jeg vet ikke forskjellen på de to måtene, men hjemmesettet funker iallefall helt bra. Tennene blir så hvite som de kan få blitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...