Gå til innhold

NHD-er det greit og sende behandler epost?

Anbefalte innlegg

Gjest urquell

Jeg skrev nylig et brev til psykologen min for og forklare hva som hadde skjedd i siste time, siden vi ikke klarte og kommunisere saerlig bra. Vi planla ikke flere timer. Jeg ble lei meg for at 2 aar i behandling skulle ende slik, sa jeg skrev brev der jeg forklarte alle tinge jeg ikke klarte og si i timen, og for og si unnskyld.

Han skrev tilbake, synes dette var veldig positivt, og at brevet hjalp ham til og forstaa situasjonen mye bedre. Jeg vet ikke om jeg klarer og gaa tilbake til hans nye kontor, (pga overgrepo pa psykehuset han naa er basert) men han syens vi burde holde kontakten saa han kunne vaere til hjelp. I brevet stod epost addressen hans oeverst til hoeyre, og det er jo mye mer direkte og sende epost enn og skrive brev sekretaeren leser foerst.

jeg vet ikke om mailaddressen bare er standard i brevpapiret hans, eller om det betyr at jeg kan skrive ham en mail istedenfor brev? Jer er litt redd for og bryte ned barrierer, og maile ham om det ikke er noe han er komfortable med.

mvh

Fortsetter under...

Send epost - og si samtidig at du håper at han ikke har noe i mot det.

For de fleste - inkl. behandlere - er kommunikasjon via epost en enkel og effektiv måte å kommunisere på.

Prøv å stole på at behandleren din faktisk gjerne vil hjelpe deg, og at utfordringen for deg er å tørre å være direkte og ærlig slik at dere ikke kaster bort tid på "tull".

Stå på :-)

Gjest urquell

Send epost - og si samtidig at du håper at han ikke har noe i mot det.

For de fleste - inkl. behandlere - er kommunikasjon via epost en enkel og effektiv måte å kommunisere på.

Prøv å stole på at behandleren din faktisk gjerne vil hjelpe deg, og at utfordringen for deg er å tørre å være direkte og ærlig slik at dere ikke kaster bort tid på "tull".

Stå på :-)

takk for svar, jeg proever aa tro at han vil hjelpe, og ikke bare foeler forpliktet til det. Han skrev et veldig fint brev tilbake, og fokuserte paa at han med den ny einformasjonen syens det avr fopr tidlig og avslutte behandlingen, men at han forstod om jeg ikke klarte og komme til det nye kontoret. Jeg har tenkt og bruke helgen paa og finne ut hva jeg vil.

Hadde det virket dumt og be om en veldig kort time 15 min el.lig. saa jeg kan proeve og vaere i kontoret litt, men vet at jeg snart skal dra? En slags myk tilvenning? Eller vil det vaere og misbruke tiden hans?

mvh

takk for svar, jeg proever aa tro at han vil hjelpe, og ikke bare foeler forpliktet til det. Han skrev et veldig fint brev tilbake, og fokuserte paa at han med den ny einformasjonen syens det avr fopr tidlig og avslutte behandlingen, men at han forstod om jeg ikke klarte og komme til det nye kontoret. Jeg har tenkt og bruke helgen paa og finne ut hva jeg vil.

Hadde det virket dumt og be om en veldig kort time 15 min el.lig. saa jeg kan proeve og vaere i kontoret litt, men vet at jeg snart skal dra? En slags myk tilvenning? Eller vil det vaere og misbruke tiden hans?

mvh

Synes ikke det vil være å misbruke tiden hans, tvert i mot synes jeg det er et godt forslag :-)

En annen ting jeg lurer på, er om det kunne være til hjelp for deg å skrive mer her på dol om hva som skjedde på sykehuset og som gjør at du opplever det som umulig å gå tilbake. Det å skrive om dette temaet, kan vel også sees på som en form for "eksponering" i forhold til det du opplever som umulig.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er i alle fall greit å sende en epost der du spør om du like gjerne kan sende epost som å skrive brev.

Om behandler er uskikker på om dette er lov, kan du henvise til lovendring siste årsskifte der det er slått fast at det er pasienten selv som kan tillate bruk av elektronisk kommunikasjon. Psykisk helsevernloven §1-8

http://www.lovdata.no/all/tl-19990702-062-001.html#1-8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...