Gå til innhold

Reklamasjon på Sony mobiltelefon

Anbefalte innlegg

Gjest lei av å vente
Skrevet

Jeg har en Sony Ericsson W800 telefon som ble kjøpt i august 2005. Etter et halvt år sluttet joysticken å fungere, og den ble sendt inn til service hvor feilen ble utbedret. Det samme skjedde igjen like før den var ett år gammel, og feilen ble nok en gang utbedret. Nå i høst begynte den å skrante igjen, og

telefonen ble levert inn til service i april(dvs 1 år og 8 måneder siden den ble kjøpt for første gang). Jeg leverte den og påpekte at det var samme feil for 3. gang og at jeg ønsket å heve kjøpet.

Butikken opererer med 3 ukers servicetid, og jeg tok derfor kontakt nå da det er gått over 4 uker siden den ble levert. Jeg fikk beskjed om at telefonen var utenfor garanti(1 år på SonyE), og at jeg kunne utbedre feilen ved å betale eller få den i retur, da ved å betale 300,- for feilsøking. Jeg mener da bestemt at dette må være feil, er det ikke 2 års garanti på slikt? De hevder at det er 1 års garanti og 2 år reklamasjonsfrist!?!? Noen som kjenner kjøpsloven/reklamasjonsregelen bedre enn meg?

Håper noen kan komme med tips på hva jeg bør gjøre :)

Skrevet

Du har reklamasjonsrett og bør argumentere med at joysticken fra starten av har vært i dårligere stand enn hva man har grunn til å forvente, siden den har trengt reparasjon flere ganger.

Det er vanskeligere å få dem til å godta reklamasjoner etter at garanti-tiden er ute, men i denne saken bør du få medhold i ditt krav om heving av kjøpet .

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du tar med utskrift av det Lillemus viser til i URL, og så bare legger du den frem og sier at du skal heve kjøpet. Ikke spør, bare si du skal.

2 års reklamasjonsfrist betyr at telefonen skal holde disse to årene uten at det dukker opp feil eller mangler. Uansett om det hevdes at det er fem års reklamasjonsfrist er jo du innenfor toårsfristen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...