Gjest AveM Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Hva er snadder å ha på pizzaen? Jeg holder på med min aller første hjemmelaga. Holder det med en pakke pizzaost til 2 stk? Jeg har altså laget deigen nå. Kan den stå og heve til i kveld, eller burde jeg ventet med å lage den.? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Jeg er glad i tacopizza. Steker kjøttdeig med tacokrydder og har det på pizzaen, og strør tortilla chips over, og kanskje litt jalapenos. Serveres med salsa. Veldig enkelt men sikkelig snadder. 0 Siter
pastell Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Jeg bruker som regel Toro pizzafyll som basis og så tilsetter jeg f.eks paprika, mais, ananas, løk og litt pizzakrydder eller oregano. Og så stekt kjøttdeig. Veldig god, men ikke så veldig spennende pizza. Bruker ca 200-300 g ost til en stor pizza. 0 Siter
Sofline Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Kjøttdeig, løk, champignon og salsmi. Salemien på toppen av osten. Bare løk under osten. Frisk basillikum og tynn, røket italiensk skinke (kommer ikke på hva det heter i farta). Jeg pleier å dekke pizzaen med osteskiver skjært med en ostehøvel som gir tynne skiver. Jeg aner ikke hvor mye det blir. God tomatsaus: Stek litt løk og hvitløk, ha i drenede, hakkede tomater og tomatpure, evt. litt ketchup og la koke. Smak til med salt, pepper og friske urter. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Deigen kan stå og heve til i kveld, men da gjerne i kjøleskapet eller et annet kjølig sted. Jeg synes min pizza er god - og jeg er ikke den eneste. Jeg lager en kjøttsaus av karbonadedeig, løk, paprika, revet gulrot, hvitløk, tomater, hermetiske tomater, sambal oelek, basilikum, oregano, paprikapulver, salt, pepper og kanskje litt grillkrydder. Jeg aner ikke hvor mye ost det er i en pakke pizzaost. Til to pizzaer ville jeg vel brukt omtrent 1/2-2/3 av en normal pakke med Jarlsbergost. (Veldig godt på pizza.) Et lite dryss med oregano er godt oppå osten. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Jeg er glad i tacopizza. Steker kjøttdeig med tacokrydder og har det på pizzaen, og strør tortilla chips over, og kanskje litt jalapenos. Serveres med salsa. Veldig enkelt men sikkelig snadder. Har du chipsen under eller over osten? Det høres faktisk godt ut. Tror den ene pizzaen blir med tacokrydder 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Jeg bruker som regel Toro pizzafyll som basis og så tilsetter jeg f.eks paprika, mais, ananas, løk og litt pizzakrydder eller oregano. Og så stekt kjøttdeig. Veldig god, men ikke så veldig spennende pizza. Bruker ca 200-300 g ost til en stor pizza. Får prøve Toro sin hvis den hjemmelaga sausen blir fiasko. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Kjøttdeig, løk, champignon og salsmi. Salemien på toppen av osten. Bare løk under osten. Frisk basillikum og tynn, røket italiensk skinke (kommer ikke på hva det heter i farta). Jeg pleier å dekke pizzaen med osteskiver skjært med en ostehøvel som gir tynne skiver. Jeg aner ikke hvor mye det blir. God tomatsaus: Stek litt løk og hvitløk, ha i drenede, hakkede tomater og tomatpure, evt. litt ketchup og la koke. Smak til med salt, pepper og friske urter. Mmm, høres deilig ut 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Deigen kan stå og heve til i kveld, men da gjerne i kjøleskapet eller et annet kjølig sted. Jeg synes min pizza er god - og jeg er ikke den eneste. Jeg lager en kjøttsaus av karbonadedeig, løk, paprika, revet gulrot, hvitløk, tomater, hermetiske tomater, sambal oelek, basilikum, oregano, paprikapulver, salt, pepper og kanskje litt grillkrydder. Jeg aner ikke hvor mye ost det er i en pakke pizzaost. Til to pizzaer ville jeg vel brukt omtrent 1/2-2/3 av en normal pakke med Jarlsbergost. (Veldig godt på pizza.) Et lite dryss med oregano er godt oppå osten. Hva er sambal oelek? Nå er deigen i kjøleskapet, takk 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Har du chipsen under eller over osten? Det høres faktisk godt ut. Tror den ene pizzaen blir med tacokrydder Har chipsen helt på topen av alt sammen. Bon appetit! :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Mmm, høres deilig ut Jeg har i hvert fall ikke blitt lei av disse pizzaene enda, og jeg har laget dem utallige ganger. 0 Siter
Sofline Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Hva er sambal oelek? Nå er deigen i kjøleskapet, takk Et krydder, blandigskrydder tror jeg. 0 Siter
Gjest Timiti Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Hva er sambal oelek? Nå er deigen i kjøleskapet, takk http://www.santamaria.no/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.ProductServlet?a=0&p=p3c&c=3&s=6&id=270 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Kjøttsaus er dødskjedelig synes jeg. Jeg liker pepperonipølse, løk, tomat og oliven og masse hvitløk og origano på 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Og masse paprike, det glemte jeg. Og glem ikke og legge osten over tomatsausen og fyllet over osten igjen. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Og masse paprike, det glemte jeg. Og glem ikke og legge osten over tomatsausen og fyllet over osten igjen. Åh, bør jeg gjøre det? Er i full sving her nå, men det er enda tid til forandringer. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Åh, bør jeg gjøre det? Er i full sving her nå, men det er enda tid til forandringer. Ja, ellers på fyllet kokt og ikke stekt ) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Hva er sambal oelek? Nå er deigen i kjøleskapet, takk Sambal oelek er en chilipasta. Den er råsterk, så til saus laget med 500 g karbonadedeig bruker jeg ca. 1/2 ts. Det gir en kjempegod og litt spennende "sting" i smaken. Det blir ikke direkte sterkt om man ikke bruker for mye, men det gir "det lille ekstra". 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Sambal oelek er en chilipasta. Den er råsterk, så til saus laget med 500 g karbonadedeig bruker jeg ca. 1/2 ts. Det gir en kjempegod og litt spennende "sting" i smaken. Det blir ikke direkte sterkt om man ikke bruker for mye, men det gir "det lille ekstra". Jeg er veldig glad i sterk mat, mens resten av gjengen foretrekker litt mildere smak. Sønnen min liker litt sterk mat. Hvis dine barn tåler en liten dæsj i sausen, så gjør nok mine også det Kan kanskje ha litt attåt.. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Har chipsen helt på topen av alt sammen. Bon appetit! :-) Det ble veldig godt Jeg laget hvitløkdressing til, og det synes jeg passet til maten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.