Gå til innhold

Hvordan få mer muskler?

Gjest O

Anbefalte innlegg

Ønsker ikke å bli noen bodybuilder, men jeg vil ha litt mer muskler.

Akkurat nå trener jeg 4 øvelser i 3 serier. De forskjellige øvelser jeg bruker er Benkpress (ca 10 reps), Sit-ups (ca 40), "hang-ups" med undergrep (løfter meg opp i stang), ca 15 og den øvelsen hvor man har en vekt i hver hånd og løfter annenhver gang opp over hodet (skjønte du det?). Ca 10 reps.

Hvor mange ganger bør jeg trene i uka for å få mer muskelmasse? Jeg trener nå 2-3 ganger/uke, er det nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 ganger i uka holder det, men jeg ville anbefalt deg å dele opp kroppen på 3 økter slik at du bare trener hver muskelgruppe en gang per uke.

3 øvelser per muskelgruppe holder også lenge.

Mye er selvsagt avhengig av ditt nivå, hvor lenge du har trent osv, men på generelt grunnlag kan jeg på det sterkeste anbefale og trene på denne måten.

Det viktigste for å skulle legge på seg muskler er uansett kostholdet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du kan fint trene med de øvelsene. Ville nok muligens kjøpt et par manualer slik at du får trent bicepsen din skikkelig- hantelcurl e.l. (mulig du har forsøkt å forklart denne øvelsen i innlegget ditt). Siden du allerede er i gang ville jeg trent beina også. Du burde trene hele kroppen din maks 1 gang i uka for å ikke overtrene.

Min epost: [email protected]

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 ganger i uka holder det, men jeg ville anbefalt deg å dele opp kroppen på 3 økter slik at du bare trener hver muskelgruppe en gang per uke.

Mye er selvsagt avhengig av ditt nivå, hvor lenge du har trent osv, men på generelt grunnlag kan jeg på det sterkeste anbefale og trene på denne måten.

Hvordan bør kostholdet være da? Bør jeg spise mye proteiner, karbohydrater eller fett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bør kostholdet være da? Bør jeg spise mye proteiner, karbohydrater eller fett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Spis mye av alt. Ligg på 20% protein, 60% karbohydrat og 20% fett.

Gode proteinkilder er tunfisk, fisk, kylling, kalkun, egg, melk osv.

Gode karbohydratkilder er grove kornprodukter, ris, pasta, frukt osv.

Min epost: [email protected]

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elgokse

Proteiner går over til fett når de blir overflødige.

Trener du mye styrke har du behov for 1,5-1,8 gram protein pr. kg kroppsvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...