Gå til innhold

Udefinerbart problem

Gjest Konstruerer_jeg_et_problem_

Anbefalte innlegg

Gjest Konstruerer_jeg_et_problem_

Jeg skrev tidligere et innlegg om at innvendig sosial angst.Jeg har lyst å bruke noen av skattepengene på en privat psykolog/psykiater. Noe lignende som coaching etc. Jeg har lyst å bli en bedre versjon av meg selv og finne litt ut av ting.

Hvor kommer den usikkerheten jeg har i meg fra? .Hvordan kan jeg bedre selvtiliten min.Jeg har det på en måte greit , men jeg føler at denne usikkerheten holder meg tilbake.At det gjør at jeg ikke på jobb for ytet opptimalt.Jeg har lyst å gjøre det godt og sikter høyt og jeg føler at den lille angsten om at jeg ikke er bra nok hemmer meg.

har du noen tips?Det her er jo egentlig luksusproblemer men for meg er det hemmende.Jeg var endel syk i ungdomstiden og slik jeg føler det så bunner endel av problemene mine utfra det å finne seg selv , og hvem man virkelig er og om man har valgt riktig vei i livet og endel sånne ganske grunnleggende ting.Føler at det er noe av grunnen til at jeg grubler så mye for tiden.Mens ungdommer på min alder datet gutter og fant ut hvem de egentlig var så lå jeg på sykehuset.

Har du noen tips?som sagt er jeg usikker på hva problemet er. Egentlig går det vel ok og jeg vil si jeg har det rimelig ok.Men jeg føler ikke jeg lever ut hele potensialet mitt og at "noe" hindrer meg fra å virkelig være lykkelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275668-udefinerbart-problem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan han en angst som hemmer deg i stor, liten eller ubetydelig grad. Du kan også ha for høye forventninger om hvor fullkomment livet burde være.

Hvordan vil du helt konkret definere "å leve ut hele potensialet mitt", og hva vil det si "å virkelig være lykkelig"? Tror du disse to tingene kan være konstante tilstander eller i det hele tatt oppnåelige?

Om du har skattepenger til overs kan det godt hende du vil ha glede av en psykolog, men pass i så fall for all del på å finne en som er verdt pengene. Det er mange rare dyr i Arken.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275668-udefinerbart-problem/#findComment-2227520
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...