Gå til innhold

ulønnet permisjon-hva om jeg blir syk?

Anbefalte innlegg

Gjest det lurer jeg på denne morgenen
Skrevet

Si jeg tar ulønnet permisjon fra jobben et halvt år (30% stilling) for å konsentrere meg om studier. Da kan jeg ta noen ekstravakter når jeg har lyst, og slippe all helgejobbingen om jeg vil. Jeg jobber helger.

Hva om jeg da blir syk; vil jeg ha krav på noe penger da? Jeg er sjelden syk og borte fra jobb. Men om det skulle skje...

Takk for svar.

Skrevet

Da har du rett og slett ikke krav på penger, men er det viktig for deg?

Skrevet

Tror ikke du har krav på penger under ulønnet permisjon.

Du får jo ikke penger under en ulønnet permisjon, derav navnet! Om du tar ekstravakter kommer det utenom tror jeg...

Skrevet

Da har du rett og slett ikke krav på penger, men er det viktig for deg?

Ja, vi er avhengige av min lille inntekt også.

Jeg er så lei helgejobbing, og da tenkte jeg at jeg kunne tatt ekstravakter i uken og heller brukt helgene på familie/studie.

Nå er jeg så sjelden syk så det kunne gått.

Ville du tatt ulønnet permisjon om du var meg?

Skrevet

Tror ikke du har krav på penger under ulønnet permisjon.

Du får jo ikke penger under en ulønnet permisjon, derav navnet! Om du tar ekstravakter kommer det utenom tror jeg...

Jeg er sjelden syk, så jeg tenker på om jeg skal gjøre det.

Ville du tatt ulønnet permisjon om du var i mine sko?

Det hadde vært herlig å ha fri i helgene, bruke tid på familie og studie da. Så kunne jeg tatt noen vakter i ukedagene i steden for.

Skrevet

Ja, vi er avhengige av min lille inntekt også.

Jeg er så lei helgejobbing, og da tenkte jeg at jeg kunne tatt ekstravakter i uken og heller brukt helgene på familie/studie.

Nå er jeg så sjelden syk så det kunne gått.

Ville du tatt ulønnet permisjon om du var meg?

Ja jeg ville gjort det. Hopp i det, og du kommer ikke til å angre.

Gjest det lurer jeg på denne...
Skrevet

Ja jeg ville gjort det. Hopp i det, og du kommer ikke til å angre.

Et minus er at helger gir tillegg i lønnen, men det ville vært et stort pluss å ha helgefri.

*tenker*

Skrevet

Et minus er at helger gir tillegg i lønnen, men det ville vært et stort pluss å ha helgefri.

*tenker*

Du får ikke alt på engang. Hopp i det og følg hjertet ditt. Gjør det du har lyst til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...