Gjest Mangelvare Skrevet 12. mai 2007 Skrevet 12. mai 2007 Etter regelverket er det ikke lov å kaste ut noen som leier en leilighet hos deg, om begrunnelsen er at du heller vil gi leiligheten til noen andre. Det må vel være dokumentasjon på at leietaker ikke oppfyller kontraktskrav (?) Men. Er det ikke bare å øke husleien litt dramatisk? Doble den, f.eks.? Jeg skjønner jo at dette ikke er lov det heller, det kan det ikke være, men litt er det vel lov å øke leien? Noen som vet reglene? 0 Siter
Gjest vet lite Skrevet 12. mai 2007 Skrevet 12. mai 2007 Er "noen andre" nær familie? Jeg tror ikke du kan øke leien så mye. 0 Siter
Zummer Skrevet 12. mai 2007 Skrevet 12. mai 2007 http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1023894218.22#utkasting Les litt her, så kanskje du finner ut noe. Leste en plass, at man kan kaste ut noen om man sier at man skal bo der selv=) Off, det er ikke mange rettighetene man har som utleier=) Lykke til 0 Siter
frosken Skrevet 12. mai 2007 Skrevet 12. mai 2007 Har dere skrevet kontrakt? Leieregulering pleier å være omtalt i kontraktene, og hvis ikke så reguleres dette av husleielovens regler. Du finner loven på www.lovdata.no 0 Siter
mrxx Skrevet 12. mai 2007 Skrevet 12. mai 2007 Du kan ikke øke leien så mye uten videre. Leien skal være på et nivå som er riktig i det området dette gjelder. Er den det, kan du ikke øke leien noe særlig. Men hvis nåværende leie er langt under markedsleie kan den økes. Manglende betaling gir grunn for utkastelse. Men vil ikke leietager flytte frivillig? Har du snakket med dem? 0 Siter
soleil Skrevet 12. mai 2007 Skrevet 12. mai 2007 Du kan vel si han opp, men regner med at det er oppsigelsestid. Skal stå i kontrakten. 0 Siter
lonelyP Skrevet 12. mai 2007 Skrevet 12. mai 2007 Les husleie loven. Som utleier bør du kjenne denne mener nå jeg. Den er ikke så lang og ganske grei å lese. Der står svar på alt det du lurer på. 0 Siter
Gjest Mangelvare Skrevet 12. mai 2007 Skrevet 12. mai 2007 Les husleie loven. Som utleier bør du kjenne denne mener nå jeg. Den er ikke så lang og ganske grei å lese. Der står svar på alt det du lurer på. Hehe. Jeg er leietaker. 0 Siter
lonelyP Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Hehe. Jeg er leietaker. Da har jeg visst misforstått innlegget ditt. Men også som leietaker bør man kjenne husleieloven for å vite hvilke rettigheter man har. Den leste jeg i titt og ofte da jeg var leietaker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.