Gjest Jenta Med Det Tomme Ansiktet Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg går til en helt ny psykiater for å få utredning, og forhåpentligvis finne ut hva som er "galt" med meg. "Tilbakevendende depressiv lidelse, aktuell episode mil(F330 ICD10) spiseforstyrrelse, ukarrakteristisk. Utredes for bipolar affektiv lidelse, og for ADHD, ingen konklusjon så langt. Hun er litt vanskelig å "få tak på", presenterer seg litt forskjellig hver gang man ser henne. Ved siste konsultasjon her er hun litt pratsom og aktiv, og har brukt mer penger enn hun pleier. - Kan noen fortelle meg hva dette betyr? (jeg er rimelig fersk, og dum på psykiatri) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275701-kan-noen-oversette-journalen-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 "Tilbakevendende depressiv lidelse, aktuell episode mil(F330 ICD10) spiseforstyrrelse, ukarrakteristisk. Utredes for bipolar affektiv lidelse, og for ADHD, ingen konklusjon så langt. Hun er litt vanskelig å "få tak på", presenterer seg litt forskjellig hver gang man ser henne. Ved siste konsultasjon her er hun litt pratsom og aktiv, og har brukt mer penger enn hun pleier. Som jeg forstår det: Det står at du gjentatte ganger blir deprimert, og at akkurat nå er du mildt deprimert (i motsetning til en moderat eller dyp depresjon). Du har også en spiseforstyrrelse, men ikke en "ren" anoreksi eller bulimi. Han ønsker å undersøke videre om du kan være bipolar, det ble tidligere kallt manisk-depressiv, altså med store svingninger i humør og aktivitetsnivå. Å være pratsom, aktiv og ha økt pengeforbruk kan være tegn på dette. I tillegg ønsker han å undersøke videre om du kan ha adhd - altså være hyperaktiv. Han synes du gir litt forskjellig inntrykk hver gang du har vært der, han er altså ikke sikker på hva som feiler deg ennå, men undersøker videre i litt forskjellige retninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275701-kan-noen-oversette-journalen-min/#findComment-2227509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jenta Med Det Tomme Ansiktet Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 "Tilbakevendende depressiv lidelse, aktuell episode mil(F330 ICD10) spiseforstyrrelse, ukarrakteristisk. Utredes for bipolar affektiv lidelse, og for ADHD, ingen konklusjon så langt. Hun er litt vanskelig å "få tak på", presenterer seg litt forskjellig hver gang man ser henne. Ved siste konsultasjon her er hun litt pratsom og aktiv, og har brukt mer penger enn hun pleier. Som jeg forstår det: Det står at du gjentatte ganger blir deprimert, og at akkurat nå er du mildt deprimert (i motsetning til en moderat eller dyp depresjon). Du har også en spiseforstyrrelse, men ikke en "ren" anoreksi eller bulimi. Han ønsker å undersøke videre om du kan være bipolar, det ble tidligere kallt manisk-depressiv, altså med store svingninger i humør og aktivitetsnivå. Å være pratsom, aktiv og ha økt pengeforbruk kan være tegn på dette. I tillegg ønsker han å undersøke videre om du kan ha adhd - altså være hyperaktiv. Han synes du gir litt forskjellig inntrykk hver gang du har vært der, han er altså ikke sikker på hva som feiler deg ennå, men undersøker videre i litt forskjellige retninger. Tusen tusen takk for svar Ble litt klokere nå.. Men hva kan det bety at jeg gir forskjellig intrykk hver gang jeg er der? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275701-kan-noen-oversette-journalen-min/#findComment-2227515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Tusen tusen takk for svar Ble litt klokere nå.. Men hva kan det bety at jeg gir forskjellig intrykk hver gang jeg er der? Hadde du vært nedstemt hver gang du er der, samme måte å snakke på f.eks, så hadde de hatt et jevnt inntrykk av deg, om jeg kan si det sånn. Det kan bety at du skifter, at du av og til er pratsom, av og til trist, av og til stille etc, vanskelig å få tak på, som da igjen kan føre til at han må tenke i flere forskjellige retninger 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275701-kan-noen-oversette-journalen-min/#findComment-2227730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.