Gå til innhold

Nedslående hos legene i går..

Gjest Feit-attraktiv-pen-eller bare rund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ta stoffskifteprøver og sånn. Jeg har drevet og slanket meg i et år. Og da jeg veide meg med legen, så veide jeg nøyktig det samme (90kg) som for et år siden. Det er vanvittig deprimerende. jeg er kvinne, 174 høy. Folk sier jeg er pen, ungdommenlig og har klasse. At jeg er nydelig. men klarer ikke stole på det siden jeg veier 90 kg. Det er jo vanvittig mye for ei jente å veie da :) *sukk*

Legen mente at det kunne være fordi jeg har lavt stoffskifte at slankingen ikke har funka (har til og med gått på slankepiller lenge i tillegg til mager kost og hyppige gåturer) Han snakket om evt økning av stoffeskiftemedisien levaxin. Men har dessverre hørt om mange folk som går på levaxin og at det ikke har ført til at de går ned i vekt.

Det som førte til overvekten, var at jeg gikk på antipsykotika lenge. Og det var også den medisinen som førte til at jeg fikk stoffksifteproblemer. Fikk ingen info om bivirkininger hos legen min da jeg begynte på den medisinen.

Så jeg har en del spørsmål: Kan man som kvinne være pen, nydelig, selv om man veier 90 kg? (174 høy)?? Kan bare ikke få meg til å tro det. Jeg vil være kvinnelig, feminin. Kan man være det selv om man veier så mye? Har man feks sjans til å treffe en mann da? Sikkert dumme spørsmål, men jeg tenker litt sånn nå da.

Og en annen ting er: Kan jeg klage legen som gav meg denne medisinen til pasientombudet? jeg vurderer nå å sende inn en klage. Er så trist og jeg blir så sint når jeg vet at den medisinen han gav meg fucka opp hele stoffksifte mitt. :(

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Selvfølgelig kan en overvektig kvinne være feminin og sexy! Å være sexy ligger ikke bare i utseende, men i måten man "bærer" seg. Selvtillit og utstråling er sexy.

Tips til neste gang du får utskrevet medisin: hør med legen på forhånd om evt bivirkninger. Og ikke minst; les på pakningsvedlegget!

sammfunnskritiker
Skrevet

Lavt stoffskifte er ofte en av de tingene en sjekker ut i forbindelse med mange psykiatriske lidelser. Deprisjon f.eks. Jeg tror at du hadde behov for de mendikamentene legen har ordnet for deg på det tidspunktet du fikk dem.

I forhold til dine nitto kilo, tror jeg ikke dette er for mye veie. Prøv å still deg hva er livskvalitet for deg? For meg er livskvalitet blant annet å kunne kjøpe klær i vanlige butikker- og det gjør jeg fortsatt. Jeg ønsker å kle meg feminint og moteriktig, og det gjør jeg enda med de kiloene jeg har ekstra.

Jeg tror det fint går an å få en kjæreste.

Gjest Mener nå jeg
Skrevet

"Og en annen ting er: Kan jeg klage legen som gav meg denne medisinen til pasientombudet? jeg vurderer nå å sende inn en klage. Er så trist og jeg blir så sint når jeg vet at den medisinen han gav meg fucka opp hele stoffksifte mitt. :("

Selvsagt kan du ikke det. Du trengte sikkert medidinene da du fikk den, og legen kan da ikke lastes for bivirkningene.

Skrevet

"Og en annen ting er: Kan jeg klage legen som gav meg denne medisinen til pasientombudet? jeg vurderer nå å sende inn en klage. Er så trist og jeg blir så sint når jeg vet at den medisinen han gav meg fucka opp hele stoffksifte mitt. :("

Nei, jeg synes ikke du kan forvente at legen skulle skjønne at du heller vil være psykotisk enn å veie 90 kilo.

Gjest Yes you are!
Skrevet

Ville bare svare et stort JA på spørsmålet om en kvinne kan være pen, nydelig osv når hun veier 90 kg og er 174 cm.

De kiloene kan bæres fint og jeg er sikker på at ditt indre er like vakkert som ditt ytre.

Tro på deg selv og vis det utad. You are beautiful!

Skrevet

Nei, jeg synes ikke du kan forvente at legen skulle skjønne at du heller vil være psykotisk enn å veie 90 kilo.

Men saken er detn at jeg aldri har vært psykotisk..og det er ikke noe jeg bare sier. Jeg har vært gjennom tester og de slår ikke ut på psykotisme.

Skrevet

Selvsagt kan du ikke det. Du trengte sikkert medidinene da du fikk den, og legen kan da ikke lastes for bivirkningene.

Hvorfor skulle jeg da da antipsykotisk når jeg aldri har vært eller er psykotisk? Skulle skrevet det i hovedinnlegget, men glemte det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...