Gå til innhold

Innvandrere

Anbefalte innlegg

Gjest Ære og respekt
Skrevet

Hvorfor er ære og respekt så viktig for pakistanere og muslimer generelt ? Selvsagt er nordmenn og det, men jeg føler at ære står så sterkt i disse noen av disse innvandrermiljøene i Oslo.

Jeg vet at jeg ikke vet alt og at det kanskje kan virke fordomsfullt, men jeg tror likevel at dette med ære står høyere hos muslimske menn generelt enn hos nordmenn.

Det må være slittsomt å være så opptatt av å vise seg slik som mange av disse "gangster-gjengene" gjør.

Respekt er ikke noe du får gjennom rå og brutal oppførsel, men gjennom det å være en rederlig og god medborger. Mange vil sikkert skylde på det at de fikk en dårlig oppvekst og lite oppfølging i oppveksten, men man kan ikke unnskylde gangsteroppførsel med det.

Nå snakker jeg jo selvsagt ikke om alle innvandrere. For det kan være veldig lett å kategorisere.

Gjest piiaaaa
Skrevet

kanskje de har sett for mange filmer fra ghetto gangster negere i usa

ellers er jo sosialiseringsprosessen i de muslimske landene annerledes med mere vekt på familiens ære, hvorfor vet jeg ikke.

sammfunnskritiker
Skrevet

Ære og respekt.

Hvordan hadde det vært for deg om du levde hele livet i en leid bolig? Hadde ban som valgte å ikke ta utdannelse, tok strøjobber her og der, Kjørte en veldig gammel bil, og dro alltid på nærmeste campingplass for å feriere, hadde en mor som var alkohollisert og en mann som var bigamist/horbokk og barn som ble narkomane? Hadde konstant dårlig råd, ikke penger til hårklipp, en ansiktskrem eller pennger til buss?

Jeg tror ikke det skal så mye til i dagens samfunn for å krenke vår ære og respekt. MAnge vil nok påstå at å ha barn som er narkomane krenker vår ære, når de banker på døra og krever pengene våre krenkes vår respekt. Eller hva tror dere?

Jegtror bare at begrepene ære og respekt får en litt annen betydning i andre verdensdeler og land pga ulike preferanser i kulturens utvikling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...