Gå til innhold

Savner mine tidligere venner...

Anbefalte innlegg

Gjest -utennicknåforøyeblikket-
Skrevet

Jeg har mistet kontakten med mange av mine gamle venner. Jeg savner jeg mine tidligere venner og vil ha kontakt med dem.

Men før jeg går videre vil jeg si at jeg alltid har hatt det vanskelig for å få nye venner. Jeg vet ikke hvordan folk oppfatter meg, men jeg har alltid prøvd å være hyggelig mot de fleste.

Jeg har så lyst til å vite om hva jeg gjorde galt da jeg mistet dem og hva er feilen ved meg når jeg ikke klarer å få nye venner...

I min barndom var min mor veldig dominerende og blandet seg opp i ett og alt, noe hun fortsatte med til alle mine venner var borte... Hun kom på uanmeldte besøk og overtok hovedrollen hvis andre besøkende var tilstede. Ved disse besøkene ble jeg "barn" igjen og gjorde meg "usynlig" fordi det var hun som "behersket" det sosiale, og ikke jeg. Jeg syntes hun "forhørte" alle mine besøkende.

I min barndom hadde jeg heller ingen å leke med.

Nylig hørte jeg at det er viktig å ha venner fra man er året gammel, og at det er grunnlaget for også å kunne bygge opp gode relasjoner og vennskap som voksen.

Er det noen som har gode tips for å opprettholde vennskap og bygge opp gode vennskap?

Skrevet

For å bygge opp gode vennskap tror jeg det er viktig å by på seg selv. Man må rett og slett åpne seg litt. Sjansen er ganske stor for at den andre gjør det samme. Også tror jeg det er viktig å være interessert. Man må tørre og spørre den andre om forskjellige ting. Hvis for eksempel en venn forteller at moren døde for 3 år siden.. Da må man ikke være redd for å spørre hva som skjedde. Det er ofte under slike øyeblikk at man blir bedre kjent og kommer inn på tema som man ikke snakker med alle om.

Kort sagt må man finne balansen mellom å være interessert og å by på seg selv, uten å bli for nysgjerrig eller selvopptatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...