Gjest lalalili Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 hei lurte på hvor lenge man vokser i høyden? jg er 21 år, og har voksesmerter i beina.. føles sånn hvertfall.. kan man vokse så lenge? jeg er ganske høy, og jeg vil ikke vokse lenger. er det noe man ta for å redusere eller hemme veksten? 0 Siter
Gjest Timiti Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Du har garantert sluttet å vokse som 21-åring. Jeg (30 år), har også noe som ligner voksesmerter i bena innimellom, men jeg har ikke vokst en mm. siden jeg var 14. 0 Siter
Gjest lalalili Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Du har garantert sluttet å vokse som 21-åring. Jeg (30 år), har også noe som ligner voksesmerter i bena innimellom, men jeg har ikke vokst en mm. siden jeg var 14. jeg har det ja? OK FLOTT. jeg vil ikke bli høyere. noen sier til meg at man kan vokse til man er 23-25... og noen sier meg at man vokser 10 cm etter man fikk mensen.. jeg fikk mensen når jeg var 12, og har vokst ca 5 cm etter det. MEN IKKE SIDEN JEG VAR 15 eller no.. rart hvs det plutselig skulle begynne nå igjen? men hva er smertene da? det er bare i leggene? kansje det er psykisk.. at jeg tenker så mye på det.. haha.. 0 Siter
Gjest Timiti Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 jeg har det ja? OK FLOTT. jeg vil ikke bli høyere. noen sier til meg at man kan vokse til man er 23-25... og noen sier meg at man vokser 10 cm etter man fikk mensen.. jeg fikk mensen når jeg var 12, og har vokst ca 5 cm etter det. MEN IKKE SIDEN JEG VAR 15 eller no.. rart hvs det plutselig skulle begynne nå igjen? men hva er smertene da? det er bare i leggene? kansje det er psykisk.. at jeg tenker så mye på det.. haha.. Om du ikke har vokst siden du var 15, er det selvsagt helt umulig at du skal plutselig skal begynne å vokse igjen nå. Mine smerter sitter i leggen og bak kneet. Legen sier det er ganske vanlig og bare vanlige musklesmerter/senestrekk. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Du vokser nok ikke. Jeg får også sånne voksesmerter i bena en gang iblant og jeg har hørt det har noe med værforandring å gjøre. 0 Siter
Gjest piiaaaa Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 jeg har det ja? OK FLOTT. jeg vil ikke bli høyere. noen sier til meg at man kan vokse til man er 23-25... og noen sier meg at man vokser 10 cm etter man fikk mensen.. jeg fikk mensen når jeg var 12, og har vokst ca 5 cm etter det. MEN IKKE SIDEN JEG VAR 15 eller no.. rart hvs det plutselig skulle begynne nå igjen? men hva er smertene da? det er bare i leggene? kansje det er psykisk.. at jeg tenker så mye på det.. haha.. Du vokser ca. 6 cm etter at du har fått menstruasjonen. Så du begynner nok ikke vokse nå. Jenter vokser ikke i høyden etter puberteten er ferdig, men de får en vekstspurt tidligere enn guttene. Men etter 14-års alderen tar guttene jentene igjen og de vokser ofte til de er 18 år. Jenter slutter før. jeg har en tante som vokste til hun var 22 år, men hun kom svært sent i puberteten (og hun er ikke høy) Datteren hennes måtte få voksthormoner... Det er så sjelden at hun ble norgesmester i svømming fordi hun var så liten, mens de andre jentene hadde fått høyde og former. Tror du kan ta det med ro. Kan det være at det hjelper på smertene å drikke melk og spise en banan?? Jeg har selv noe smerter i beina når jeg skal sove, men det hjelper med banan og melk av alle ting. Kan også få noe smerter i leddene når jeg får for lite søvn eller det er kaldt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.