Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skriver angående min mor, som lenge har vært psykisk syk. Ja helst siden jeg kom til verden, og jeg er idag 22 år. Hun har vært tvangsinnlagt før, og det ser ut til at det kommer til å skje igjen. Hun har fått diagnose biopolar lidelse, og fikk for ca en måned siden utskrevet litum, men sluttet på det etter en uke da hun mente hun følte seg ruset av den, nummen i kroppen. osv. Jeg aner ikke hva som feiler henne, synes ikke biopolar lidelse passer til den tilstanden hun er i nå. Hun var veldig nedenfor før hun begynte på litum, men så over natten ble hun plutselig overivrig. Det er samme historia som før, først skal hun besøke alle som hun tidligere har størr ifra seg, så begynner hun plutselig å hate dem, sier at det er ond og har "svarte øyne", få finner hun plutselig ut at hun skal bli kristen, og ser både på prekener og leser bibelen. Hun er akkurat som et barn å snakke med, har tusen ideer, og er overhodet ikke slik en voksen skal være. Hun tror også at alle er ute etter henne, og at alle snakker om henne. Dette er utrolig vanskelig for hele familien, nå bor verken jeg eller min søster hjemme lengre. Men dette har slitt i mange år...

Hva er det som feiler henne?

Jeg og min søster får så og si aldri snakke med pappa i telefonen, for hun overvåker han hele tiden. Lytter i andre enden av telefonen.

Kan litium gi slike virkninger?

Fortsetter under...

Det er ikke litiumen - men sykdommen som gjør at hun oppfører seg slik. Du beskriver en mani med psykotiske innslag.

Din far bør kontakte lege og hun bør sannsynligvis tvangsinnlegges på sykehus før hun ødelegger alt for mye for seg selv (og resten av familien).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...