fuji1365380447 Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Meg og kjæresten skal gifte oss, og derfor har vi hatt en del "store" samtaler om fremtiden. En av tingene som kan bli litt vanskelig å forholde seg til, er at jeg ligger ann til å arve ganske store verdier (det gjør ikke min mann). Men mannen min tjener ganske mye mer enn meg (nesten dobbelt så mye). Vi kommer til å arve en stor tomt, og på sikt også huset deres. Mine foreldre krever at arven blir særeie - og det er jo vanlig så vidt jeg forstår. Men mannen min føler at dette vil bli vanskelig for ham. Han betaler inn mer til felleskasse for daglig forbruk og nedbetaling av lån, og føler derfor at hans bidrag også på en eller annen måte burde telle som "særeie". Som han sier: Dersom vi skulle bli skilt, så vil han sitte mye dårligere i det enn meg. Han kunne i teorien satt inn 10 000 kr i mnd til aksjemarkedet i stedet for å bruke dem ekstra på fellskapet slik han gjør nå... Jeg forstår jo prinsippet hans, og at han føler seg sårbar i denne situasjonen. Men samtidig så er min arv ikke noe jeg kan bruke slik jeg vil. Vi må jo bruke arven min til å bo der vi arver. Hva gjør dere andre med slik ulikhet i ekteskapet? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 For å få hjelp med det spørsmålet, hadde jeg tatt kontakt med en advokat - tror jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.