Gå til innhold

vektmestring

Gjest sajo

Anbefalte innlegg

Kan man drikke for mye? Ikke alk. osv, men vann og evt. diabetikersaft? Jeg er overvektig, og har i det siste 1og1/2 året trent 3-4 ganger i uken, og vi har det siste året lagt om hele kostholdet. Men jeg går ikke ned en eneste kilo. Men jeg drikker opp til 7-8 liter vann i døgnet. Kan det ha noe med det å gjøre?

tilleggsopplysninger. Jeg har sjekket at jeg ikke har diabetes, prøvene der er helt fine. Av medisiner bruker jeg: Sarotex Retart 150 mg, risperdal 4 mg. og citalopram (cipramil) 40 mg. Kan noen av disse ha noe å si? Evt om noen av de medisinene kan ha noe å si i forhold til vekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7-8 liter!? Hvis du virkelig er så tørst vil jeg anbefale deg å sjekke om du har diabetes.... Du bør i alle fall ikke drikke så mye lettsaft, den inneholder kunstige søtningsstoffer som neppe kan være bra i så store mengder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Du bør ikke drikke så mye, det er mange liter over det anbefalte væskeinntaket, som er på ca 2 liter.

Har du mye vann i kroppen? Har du sjekket det? Mye vann i kroppen vil vise på vekta vil jeg tro.

Hvis du drikker så mye på grunn av at du er tørst, ville jeg gått til legen og blitt sjekket for diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...