Gjest sajo Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg har søkt om overvektsoperasjon på Aker, og har fått time hos ernæringsfysiolog 10/8. Men jeg lurer på: Vi, mannen min og jeg, begynte å trene for 1 1/2 år siden. og vi har lagt om kostholdet, masse grønnsaker og proteiner, min. av karbohydrater. Men jeg går ikke ned i vekt i det hele tatt. Men jeg drikker masse, opp til 7-8 liter vann om dagen. Kan det ha noe med det å gjøre? Vi var også i kontakt med deg via epost for en stund siden. Vi svømmer 3 ganger i uken, og er 1dag i treningssal. Jeg klarer ikke mer, for ryggen min tåler ikke over vekten, slik at jeg sliter veldig med å bevege meg, jeg klarer ikke å stå og å gå.Hatr du noen råd? Og skal jeg slutte å drikke vann? tilleggsopplysninger. Jeg har sjekket at jeg ikke har diabetes, prøvene der er helt fine. Av medisiner bruker jeg: Sarotex Retart 150 mg, risperdal 4 mg. og citalopram (cipramil) 40 mg. Kan noen av disse ha noe å si? Evt om noen av de medisinene kan ha noe å si i forhold til vekten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Drikker du så mye vann fordi du er tørst? Hvis det er tilfelle, så tror jeg at det er noe som ikke stemmer. Ingen har behov for så mye vann. 2-3 liter i døgnet holder i massevis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. Grethe Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det virker for meg som om medisinene du tar ikke har noen god innvirkning på vekta di, snarere tvert i mot. Jeg vil foreslå at du kontakter fastlegen din snarest slik at du kanskje kan bytte om til medisiner som ikke virker vektøkende. I tillegg vil jeg anbefale at du spiser karbohydrater, men de bør være av den sammensatte typen, ikke raske karbohydrater. Du sier at du spiser lite karbohydrater og da er vel proteindelen desto større? Husk at du bør ha 50% karbohydrater i et vanlig kosthold og minst 75% av disse karbohydratene bør være sammensatte. Det er flott med mye grønnsaker, men ikke vær redd for poteter, fisk, naturris og grovt brød bakt av flerkorn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.