Gjest ghb64 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 I febrauar falt jeg og slo venstre skulder. Etter fallet var skulderen vond og enda vondere når jeg beveget armen. Sakte ble skulderen bedre så jeg trodde det ville bli bra av seg selv. Rett før påske gjorde jeg endel husarbeid og skulderen ble mye vondere. Jeg jobber offshore og etter siste 14 dagers arbeidsperiode ble smertene enda verre. Etter først å ha prøvd Brexidol (fikk alergi så måtte slutte med de) har jeg nå gått på Ibux 600mg x3 dg. i 14 dager. Har ikke blitt noe bedre, vanskelig og sov etc. Jeg er veldig redd for at det kan være frossen skulder. Skal jeg presse over smertegrensen og har du noen tips til å bli raskt bra? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mista nikket Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Frossen skulder skal ikke presses over smertegrensa. Den trenger egentlig hvile. Tar ca 1 år for å bli bra. En test du kan ta er å stå med armene rett ned inntil kroppen. løft underarmen opp så de står i rett vinkel framover, vri de så utover fra kroppen. Da vil du merke om den ene armen låser seg mye før den andre. Da har du, i følge legen min mann var hos, frossen skulder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ghb64 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Frossen skulder skal ikke presses over smertegrensa. Den trenger egentlig hvile. Tar ca 1 år for å bli bra. En test du kan ta er å stå med armene rett ned inntil kroppen. løft underarmen opp så de står i rett vinkel framover, vri de så utover fra kroppen. Da vil du merke om den ene armen låser seg mye før den andre. Da har du, i følge legen min mann var hos, frossen skulder. Har vært hos en fysioterapeut som undersøkte meg og som sa at det er frossen skulder. - men jeg har fått motstridende beskjed om hva og hvor mye jeg kan belaste den. Håper selvfølgelig at fysioterapeuten tar feil. Har nettopp kommet tilbake på jobb etter å ha vært sykemeldt 6 måneder, så jeg er livredd for å bli sykmeldt på nytt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mista nikket Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Har vært hos en fysioterapeut som undersøkte meg og som sa at det er frossen skulder. - men jeg har fått motstridende beskjed om hva og hvor mye jeg kan belaste den. Håper selvfølgelig at fysioterapeuten tar feil. Har nettopp kommet tilbake på jobb etter å ha vært sykemeldt 6 måneder, så jeg er livredd for å bli sykmeldt på nytt. Mannen min fikk beskjed 1. gang han var hos fysioterapeuten at han ikke skulle ha behandling av han. Det var kun hvile, minst mulig bevegelse. Kunne ta det opp til smertegrensa og ikke en millimeter lenger 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kortison Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Mannen min fikk beskjed 1. gang han var hos fysioterapeuten at han ikke skulle ha behandling av han. Det var kun hvile, minst mulig bevegelse. Kunne ta det opp til smertegrensa og ikke en millimeter lenger Har hatt det jeg og jeg kan love deg at det tar lang tid hvis du ikke er forsiktig. Ikke gjør noe som gjør vondt. Det tok halvannet år før jeg var helt bra. Ble først merkbart bedre etter 2 kortisonsprøyter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ghb64 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Har hatt det jeg og jeg kan love deg at det tar lang tid hvis du ikke er forsiktig. Ikke gjør noe som gjør vondt. Det tok halvannet år før jeg var helt bra. Ble først merkbart bedre etter 2 kortisonsprøyter. Jobbet du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kortison Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jobbet du? Jeg var 50% sykmeldt i lang tid. De dagene jeg var på jobb hadde jeg veldig lett arbeid. Ikke noe som belastet arm/skulder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 En slik skulderskade som trekker i langdrag, skal man ta litt på alvor. En stivnet (frozen) skulder kan bli et langvarig problem. Skaden kan være i den såkalte rotator muffen (rotator cuff) eller supraspinatus senen primært. Uansett bør legen din se på dette evt, suplert med MR-rtg. Behandlingen fremover styres selvsagt ut fra man finner. Men gjøre hva inntil du vet noe mer ?? Ikke provoser det vonde området, tren resten av kroppen. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.