Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen gode kjærringråd for ljugeblemmer på tunga?

Nå har minstemann på 19 mnd fått tungespissen full av slike, og det er både vondt og veldig upraktisk sammen med bruk av smokk. Stakkar, har skreket i over 1 time uten stopp nå.

Mellomste vår på 6 år har også hatt ei ganske stor ei nå i flere dager. Det begynner å gå over nå.

Skjønner ikke hvorfor de har fått det heller. Takker for svar.

Innlegget blir postet på småbarn også.

Gjest bikku
Skrevet

Stakkar liten. Hvis ungen har flere blemmer ville jeg ha sjekka om det er blemmer på innsiden av kinn/lepper også. Guttungen min hadde sånt da han fikk "hånd, munn og fot-syken", og det var gråting og sikling i et par dager før det roa seg. Skylte munnen med et middel de anbefalte på apoteket. Men hadde ikke inntrykk av at det hjalp så veldig.

Tinkebøtta
Skrevet

Du burde få en lege til å kikke på det nå mens det er utbredt.

Det kan være trøske som kan behandles med soppmidler.

Det kan også være "after" som er små blemmer som dukker opp i munnen, som oftest uten spesiell grunn. Noen er mye plaget med dette. Selv har jeg after jevnlig, særlig i perioder med stress, nedsatt immunforsvar, menstruasjon, forkjølelse e.l. Det er utrolig smertefullt og varer 1 uke til 10 dager ca.

Etter at jeg nevnte dette for tannlegen fikk jeg resept på en salve (Kenacort). Om jeg smører på dette så fort jeg merker antydning til utbrudd forsvinner blemmene før de får utviklet seg ordentlig. Siden jeg begynte med det har jeg vært minimalt plaget.

(jeg prøvde å slutte med ljuging også, men det hjalp ikke stort... ;-)

Skrevet

Stakkar liten. Hvis ungen har flere blemmer ville jeg ha sjekka om det er blemmer på innsiden av kinn/lepper også. Guttungen min hadde sånt da han fikk "hånd, munn og fot-syken", og det var gråting og sikling i et par dager før det roa seg. Skylte munnen med et middel de anbefalte på apoteket. Men hadde ikke inntrykk av at det hjalp så veldig.

Han sikler endel min også - noe han ikke har gjort på over 6 mnd.

Hmmm, godt jeg har bestilt time til legen.

Kan jeg spørre om din også hadde utslett andre steder på kroppen?

Skrevet

Du burde få en lege til å kikke på det nå mens det er utbredt.

Det kan være trøske som kan behandles med soppmidler.

Det kan også være "after" som er små blemmer som dukker opp i munnen, som oftest uten spesiell grunn. Noen er mye plaget med dette. Selv har jeg after jevnlig, særlig i perioder med stress, nedsatt immunforsvar, menstruasjon, forkjølelse e.l. Det er utrolig smertefullt og varer 1 uke til 10 dager ca.

Etter at jeg nevnte dette for tannlegen fikk jeg resept på en salve (Kenacort). Om jeg smører på dette så fort jeg merker antydning til utbrudd forsvinner blemmene før de får utviklet seg ordentlig. Siden jeg begynte med det har jeg vært minimalt plaget.

(jeg prøvde å slutte med ljuging også, men det hjalp ikke stort... ;-)

He, he - jeg tror ikke lillebror har ljugd noe særlig heller :)

Det ligner ikke på aphter det jeg klarer å se, men vi skal til legen i ettermiddag. Får se hva han sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...