Gjest så sliten å lei Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hei Jeg er en kvinne på 28 år å jeg har hatt panikkangst, dødsangst å depresjon i snart 8 år. Går på 150 mg zoloft daglig, å jeg har i tillegg xanor på 0,5 mg som jeg tar ved behov. Dette har jeg brukt i snart 8 år. Jeg føler at xanor ikke hjelper noe særlig ved angstanfallene, å denne har jeg ikke brukt mye. Er dette medisiner jeg må regne med å bruke resten av livet? Er det noen mulighet for at jeg kan bli kvitt denne angsten å depresjonen å kunne leve ett liv uten frykt å konstant redsel? Mvh fortvilet å sliten 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275818-panikkangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hei du. Jeg lever også i et konstant angsthelvete og selv om medisinene demper angsten, så er den der allikevel. Vet ikke om det egentlig finnes medisiner som er så effektive at de tar helt bort angsten. Jeg tror du bør finne ut hva som ligger bak angsten din. Angst er en reaksjonsform og en forsvarsmekanisme mot følelser som ligger der inne i deg, som er så vonde at du ubevisst bruker angst for å slippe unna føelsene. Har du snakket med behandleren din om dette? har du en behandler? Nå vet jeg jo ikke om det er slik for deg som for meg. Men kan det likevel være lurt å prøve å analysere fordeler angsten kan ha for deg som gjør at du slipper unna det som virkelig er vanskelig og smertefullt? Jeg vet at dette er en vanvittig tøff prosess og hvis jeg var deg, ville jeg gjort dette sammen med en behandler. Jeg tror medisiner kan hjelpe en på vei, men jeg tror dessverre de ikke kan løse problemet. Men jeg tror på å gå inn i en prossess hvordu prøver å finne ut hva som ligger bak angsten, ta innover deg vanskelige ting, gjennoppleve dem sammen med terapeut. På den måten tror jeg du vil bli fri, selv om du evt på ta innover deg sorg/traumer. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275818-panikkangst/#findComment-2228146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.