Gå til innhold

Dersom man trekker tilbake en anmeldelse?

Gjest Tusen takk til de som kan svare meg på dette

Anbefalte innlegg

Gjest Tusen takk til de som kan svare meg på dette
Skrevet

Var en som ble banket opp av en annen. Han anmeldte og han andre måtte da til politiavhør da han sa at han var enig i offerets forklaring på hva skjedde. Og måtte skrive under på noe, og vente på bot.

Da har jeg noen spørsmål..

- Kommer dette på rullebladet? tenkte om han som gjorde dette har en jobb der han må ha sikkerhetsklarering..så er ting litt strengt der..

- Og.. om offeret trekker tilbake anmeldelsen, blir d borte da..?

Gjest mallet
Skrevet

Ja, det kommer på rullebladet.

Hvis anmeldelsen trekkes før saken er etterforsket kan politiet velge om de vil etterforske saken på eget initiativ eller bare droppe den. Hvis den droppes vil det ikke komme noe på rullebladet. Men når han allerede har vært inne til avhør, erklært seg skyldig og fått beskjed om at han får bot, så er det nok for seint å trekke anmeldelsen. Da er saken allerede ferdig etterforsket.

Gjest Hovedinnlegger
Skrevet

Ja, det kommer på rullebladet.

Hvis anmeldelsen trekkes før saken er etterforsket kan politiet velge om de vil etterforske saken på eget initiativ eller bare droppe den. Hvis den droppes vil det ikke komme noe på rullebladet. Men når han allerede har vært inne til avhør, erklært seg skyldig og fått beskjed om at han får bot, så er det nok for seint å trekke anmeldelsen. Da er saken allerede ferdig etterforsket.

helsike..d jeg fryktet! Men takk for svar! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...