Gå til innhold

Migrene

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Ei jeg kjenner mener mestemt at migrenen holder seg borte når hun holder seg unna raffinert sukker, og spiser mat hver 2time ca.

Når jeg tenker tilbake så var de siste 4-5 dagene før jeg fikk vondt i hodet igjen nå ikke så veldig sunne i matveien.

Var både masse pepsi max, kaffe og en del sjokolade, var søtsugen, for mensen nærmet seg. I tillegg var jeg dårlig så jeg var hjemme fra jobben tre dager, og da ble det veldig uregelmessige måltider.

Men vanligvis er jeg flink med kosten, men det blir lett mye pepsi max, og det har jeg jo lest at mange kan reagere på. Så jeg får vel klare meg uten, og håpe det hjelper.

Takk for svar.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

4

• fresja

2

• pekkaline

1

• Kalevala

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg har fått færre og mindre smertefulle migreneanfall etter at jeg sluttet med p-piller. Når jeg tenker meg om så fikk jeg faktisk de første kraftige migreneanfall som 16-åring, rett etter at jeg begynte på p-piller.

Det kan være verdt et forsøk å slutte på disse!

Jeg sluttet med p-piller for ca. 7 år siden.

Tusen takk for svar.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg kan også skrive under på innlegget til faktiskja.

Begynte på P-piller som 15-åring, og har vært plaget med sterke hodesmerter siden da. (i ca. 15 år)

Det skumle var at jeg aldri koblet de to tingene sammen. Jeg har også brukt P-sprøyte og P-plaster i perioder uten at det ga noen merkbar endring.

For 3 år siden kuttet jeg for første gang ut all prevensjon med hormoner, (satte inn kobberspiral) og har gått fra 6 - 8 migreneanfall pr. måned til 2 - 3.

Det var under graviditeten det gikk opp et lys for meg - det var nemlig 9 totalt migrenefrie måneder.

Jeg sluttet med p-piller for ca. 7 år siden. Jeg har kobberspiral i dag.

Fint at det har hjulpet for deg å kutte ut p-pillene da.

Tusen takk for svar.

Gjest har migrene
Skrevet

Skriv migrenedagbok; altså når du får anfall slik at du kan se hvor ofte det er. Skriv da også situasjon; jobb/fri? Drikk nok vann, ikke legg deg for sent og ikke for tidlig (ikke sov for mye og helst ikke hvil om dagen; kan utløse), regelmessige måltider, frisk luft og andre ting. Jeg prøver å ikke ha for mange avtaler på kalenderen; det skaper stress.

Hvor ofte har du det? Ikke ta mer enn 8 tabletter i måneden; flere kan skape mer migrene.

Gjest annlovinda
Skrevet

Skriv migrenedagbok; altså når du får anfall slik at du kan se hvor ofte det er. Skriv da også situasjon; jobb/fri? Drikk nok vann, ikke legg deg for sent og ikke for tidlig (ikke sov for mye og helst ikke hvil om dagen; kan utløse), regelmessige måltider, frisk luft og andre ting. Jeg prøver å ikke ha for mange avtaler på kalenderen; det skaper stress.

Hvor ofte har du det? Ikke ta mer enn 8 tabletter i måneden; flere kan skape mer migrene.

Jeg har mer vondt i hodet hele tida jeg . Ikke slik jeg tolker anfall.

Nå har jeg hatt vondt i hodet siden torsdag morgen. Men så har jeg noen synsforstyrrelser på natta, når jeg er oppe på toalettet. Hodepinen sitter i panna og øynene, og gjerne litt oppe bak i hodet også. Men den har kommet krypende hver morgen, og varer til jeg legger meg. Føles som det koker i topplokket av og til. Men disse synsforstyrrelsene begynte 5 dager etter at jeg begynte med briller, så jeg trodde egentlig det var det det kom av.

Jeg prøvde 2 stk. imigran (50 mg ) i går, men syntes ikke det hjalp noe særlig, kanskje ørlite grann. Men hadde fortsatt hodepine hele kvelden. La meg 2200 og sov til 0700 i morges. Var på toalettet i 1-tida, da var synsforstyrrelsene der. Sovnet igjen og sov til i morges, kjente at det var ørlite hodepine der, som har kommet værre utover dagen.

I dag tok jeg cataflam? når jeg våknet, og en til etter 2 timer. Men hodepinen er der fortsatt.

Imigran har jeg kun tatt to av i går, cataflam? har jeg brukt daglig siden torsdag. Burde kanskje ikke gjøre det? Legen har ikke sagt noe om det.

Men blir det ikke noe bedre så tar jeg nok kontakt med legen over helga igjen, han får bare synes jeg maser.

Tusen takk for svar

Gjest har migrene
Skrevet

Jeg har mer vondt i hodet hele tida jeg . Ikke slik jeg tolker anfall.

Nå har jeg hatt vondt i hodet siden torsdag morgen. Men så har jeg noen synsforstyrrelser på natta, når jeg er oppe på toalettet. Hodepinen sitter i panna og øynene, og gjerne litt oppe bak i hodet også. Men den har kommet krypende hver morgen, og varer til jeg legger meg. Føles som det koker i topplokket av og til. Men disse synsforstyrrelsene begynte 5 dager etter at jeg begynte med briller, så jeg trodde egentlig det var det det kom av.

Jeg prøvde 2 stk. imigran (50 mg ) i går, men syntes ikke det hjalp noe særlig, kanskje ørlite grann. Men hadde fortsatt hodepine hele kvelden. La meg 2200 og sov til 0700 i morges. Var på toalettet i 1-tida, da var synsforstyrrelsene der. Sovnet igjen og sov til i morges, kjente at det var ørlite hodepine der, som har kommet værre utover dagen.

I dag tok jeg cataflam? når jeg våknet, og en til etter 2 timer. Men hodepinen er der fortsatt.

Imigran har jeg kun tatt to av i går, cataflam? har jeg brukt daglig siden torsdag. Burde kanskje ikke gjøre det? Legen har ikke sagt noe om det.

Men blir det ikke noe bedre så tar jeg nok kontakt med legen over helga igjen, han får bare synes jeg maser.

Tusen takk for svar

Cataflam har jeg ikke hørt om.

Migrenemedisin hjelper kun mot migrene, og tar altså ikke vanlig hodepine.

Jeg han ha migrene i flere dager, og det er fryktelig slitsomt.

Om du har hatt vondt så lenge så ville jeg kontaktet lege. Kanskje har du hodepine fordi du venner deg til briller (det blir kanskje anstrengende)?

Du kan lese om medisinene i felleskatalogen på nett; se på forsiktighetsregler.

Gjest annlovinda
Skrevet

Cataflam har jeg ikke hørt om.

Migrenemedisin hjelper kun mot migrene, og tar altså ikke vanlig hodepine.

Jeg han ha migrene i flere dager, og det er fryktelig slitsomt.

Om du har hatt vondt så lenge så ville jeg kontaktet lege. Kanskje har du hodepine fordi du venner deg til briller (det blir kanskje anstrengende)?

Du kan lese om medisinene i felleskatalogen på nett; se på forsiktighetsregler.

Jeg var hos legen i går, var der også for 2-3 uker siden.

For 2-3 uker siden mente han det var spenningshodepine, men i ettertid har jeg fått noen synsforstyrrelser KUN på nattestid når jeg er oppe på toalettet. Også var det fordi hodepinen sitter i panna og øynene. Så i går mente han det var migrene, var helt overbevist over det.

Cataflan er en lett migrenemedisin, som jeg fikk for 2-3 uker siden. Som tas i begynnelsen av anfall/hodepine. Men kan også brukes til mer vanlig hodepine og også mens-smerter. Har heller ikke syntes denne har hjulpet noe særlig. Men reagerte mest på at imigran ikke virket i går jeg. Og en så sterk tablett vil jeg helst ikke ta når den ikke virker.

Ettersom jeg var hos legen i går tenkte jeg å kontakte han over helga igjen - om jeg ikke er noe bedre. Nå har jeg som sagt hatt vondt i hodet hver dag siden torsdag morgen.

Men skal i tillegg til fysioterapeut til tirsdag da - fikk henvisning til det, for jeg har i tillegg stramme mukler i nakke.

Takk for svar.

Gjest Happiness
Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men .. Det er mange triptan mot migrene. Imigran er et av dem. Selv om det skulle være en medisin som hjelper, vil den ikke hjelpe deg på hvert et migreneanfall. Kanskje på 7 av 10 anfall, i beste fall statistisk i følge nevrologen jeg var med. Poenget er at du kan ikke raskt vite om imigran kan hjelpe deg eller ikke. Du bør bruke den en periode. Er det ikke full klaff, går du videre på triptanlista etter en stund. Maxalt, naramig, zomig, relpax osv.

Når du har tatt en dose er det min erfaring at en bør ta det veldig med ro de neste to timene. De fleste av oss klarer da heller ikke annet. Legg deg nedpå i et mørkt rom. Hvis ikke medisinen har virket etter to timer, er det ikke vits å prøve en til. Har du hatt noe virkning, kan du prøve en dose til et par timer etter den første. Hvis det ikke har gitt virkning er det bare å håpe på bedre lykke på det neste anfallet. Da er det for sent for det nåværende. Denne strammingen i brystet som imigranen gir gjør igjen at det er lurt å ta det med ro,spesielt ved andre dose.

Sov aldri lenge om morgenen. Det er i følge nevrologen å be om trøbbel. Selv om du har sovet lite, stå ikke sent opp. Det trigger veldig migrene, og det er også min personlige erfaring.

Cataflam er ikke et triptan. Det kan brukes mot menstruasjonssmerter også.Og mer. Jeg ser ikke at det er noen vits å ta det flere ganger hvis du er usikker på virkning. De er ganske sterke for magen, og man skal ikke ta for mange i døgnet.Selv bruker jeg det mest i forbindelse med mensen, for di jeg får ofte migrene da. Så håper jeg det skal virke på mer enn menssmerter og forebygge et anfall. Men vet ikke om jeg personlig har hatt nytte av det i forhold til migrene.

Gjest har migrene
Skrevet

For 2-3 uker siden mente han det var spenningshodepine, men i ettertid har jeg fått noen synsforstyrrelser KUN på nattestid når jeg er oppe på toalettet. Også var det fordi hodepinen sitter i panna og øynene. Så i går mente han det var migrene, var helt overbevist over det.

Cataflan er en lett migrenemedisin, som jeg fikk for 2-3 uker siden. Som tas i begynnelsen av anfall/hodepine. Men kan også brukes til mer vanlig hodepine og også mens-smerter. Har heller ikke syntes denne har hjulpet noe særlig. Men reagerte mest på at imigran ikke virket i går jeg. Og en så sterk tablett vil jeg helst ikke ta når den ikke virker.

Ettersom jeg var hos legen i går tenkte jeg å kontakte han over helga igjen - om jeg ikke er noe bedre. Nå har jeg som sagt hatt vondt i hodet hver dag siden torsdag morgen.

Men skal i tillegg til fysioterapeut til tirsdag da - fikk henvisning til det, for jeg har i tillegg stramme mukler i nakke.

Takk for svar.

Dersom imigran ikke virker så kan det hende det ikke er migrene, eller at en annen migrenemedisin vil virke.

Sjekk om du kan ta cataflan så ofte.

Hvordan fungerer du i hverdagen? Er det sterk migrene vil jeg tro at du holder sengen, men er det svak kan man fungere på et vis. God bedring; håper du holder meg oppdatert. (Det er forresten et migreneforum her på dol.)

Gjest har migrene
Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men .. Det er mange triptan mot migrene. Imigran er et av dem. Selv om det skulle være en medisin som hjelper, vil den ikke hjelpe deg på hvert et migreneanfall. Kanskje på 7 av 10 anfall, i beste fall statistisk i følge nevrologen jeg var med. Poenget er at du kan ikke raskt vite om imigran kan hjelpe deg eller ikke. Du bør bruke den en periode. Er det ikke full klaff, går du videre på triptanlista etter en stund. Maxalt, naramig, zomig, relpax osv.

Når du har tatt en dose er det min erfaring at en bør ta det veldig med ro de neste to timene. De fleste av oss klarer da heller ikke annet. Legg deg nedpå i et mørkt rom. Hvis ikke medisinen har virket etter to timer, er det ikke vits å prøve en til. Har du hatt noe virkning, kan du prøve en dose til et par timer etter den første. Hvis det ikke har gitt virkning er det bare å håpe på bedre lykke på det neste anfallet. Da er det for sent for det nåværende. Denne strammingen i brystet som imigranen gir gjør igjen at det er lurt å ta det med ro,spesielt ved andre dose.

Sov aldri lenge om morgenen. Det er i følge nevrologen å be om trøbbel. Selv om du har sovet lite, stå ikke sent opp. Det trigger veldig migrene, og det er også min personlige erfaring.

Cataflam er ikke et triptan. Det kan brukes mot menstruasjonssmerter også.Og mer. Jeg ser ikke at det er noen vits å ta det flere ganger hvis du er usikker på virkning. De er ganske sterke for magen, og man skal ikke ta for mange i døgnet.Selv bruker jeg det mest i forbindelse med mensen, for di jeg får ofte migrene da. Så håper jeg det skal virke på mer enn menssmerter og forebygge et anfall. Men vet ikke om jeg personlig har hatt nytte av det i forhold til migrene.

Ja, det er slitsomt å ikke kunne ligge lenge en morgen eller å ikke kunne ta en hvil om man er veldig trøtt.

Jeg har noen ganger lagt meg for å hvile om ettermiddagen (eller formiddagen om jeg ikke har vært i form), og da har jeg nesten alltid fått migrene etterpå.

Gjest Happiness
Skrevet

Takk for svar.

Et migreneanfall varer aldri mer enn 3 døgn. Man kan ha hodepine lenger, men da er det i tilfelle hodepine i en annen form som kommer av spenning fra smerter gjennom lang tid. Det er slett ikke sikkert at det er migrene du har. Synsforstyrrelser kan man få av feilstilling i nakken, og var jeg deg ville jeg tatt meg en tur til kiropraktor. Man kan også bli svimmel og kvalm av ting i nakken, rygg.

Din lege er sikker på at det må være migrene.. Så lett er det ikke å si, tror jeg.

jeg har hatt veldig mange typer hodepine.

Gjest annlovinda
Skrevet

Men det er en ting jeg har reagert på når det gjelder at legen satte diagnosen migrene. For migrene kommer jo gjerne som anfall som kan vare opptil 3 døgn, etter det jeg har lest.

På onsdag, natt til torsdag fikk jeg noen synsforstyrrelser når jeg var på toalettet. Så mørke forstyrrende striper. På torsdag kom hodepinen, og jeg har hatt vondt i hodet Hver dag siden. Er der litt når jeg våkner og øker på. Synsforstyrrelser har jeg hatt hver natt siden natt til onsdag, og kun på natta, når jeg er på toalettet. Hodepinen har jeg hatt hver dag siden torsdag. Har brukt cataflam nesten hver dag, uten noen særlig virkning, synes jeg. Og i går så syntes jeg heller ikke imigranen hjalp noe særlig. Fikk 50 mg, og legen sa jeg kunne prøve en, og hjalp ikke den kunne jeg ta en til etter 2 timer. Gjorde det, men hjalp ikke stort. Dessverre. Og ettersom jeg har hodepine hver eneste dag, nå på 6 dagen, kan det da regnes som migreneanfall? Blir litt usikker her jeg da.

I tillegg merker jeg at jeg blir bekymret, blir litt engstelig det skal være noe annet virkelig galt. Hypokonder som jeg er, nei er ikke det, men er nok litt redd for alvorlig sykdom når noe slikt dukker opp.

Tusen takk for svar.

Gjest annlovinda
Skrevet

Et migreneanfall varer aldri mer enn 3 døgn. Man kan ha hodepine lenger, men da er det i tilfelle hodepine i en annen form som kommer av spenning fra smerter gjennom lang tid. Det er slett ikke sikkert at det er migrene du har. Synsforstyrrelser kan man få av feilstilling i nakken, og var jeg deg ville jeg tatt meg en tur til kiropraktor. Man kan også bli svimmel og kvalm av ting i nakken, rygg.

Din lege er sikker på at det må være migrene.. Så lett er det ikke å si, tror jeg.

jeg har hatt veldig mange typer hodepine.

Jeg har tenkt på kiropraktor jeg også. Men tenkte å prøve en fysioterapeut jeg brukte i for en problemskulder. Han brukte også akupunktur. Fikk rekvisisjon fra legen i går. Skal dit allerede til uka.

Hadde en liknende hodepine i månedsskifte april/mai, så det er ikke så lenge siden. Men da hadde jeg ikke synsforstyrrelser som jeg har hatt nattestid nå denne gangen. Men de har jeg nesten trodd har kommet av at jeg begynte med briller bare 5 dager før de kom for første gang.

Tusen takk for svar

Gjest Happiness
Skrevet

Nå har jeg lest alle dine innlegg, og jeg tror ikke noe på at du har migrene. Du håper det ikke er migrene, og jeg tror du får oppfyllt det ønsket. Du beskriver ikke migrene, slik jeg ser det. Med fare for å virke litt "allvitende" rundt området. Synsforstyrrelsene dine kunne vært et tegn, men ikke slik du beskriver dem, og i den settingen du får det tror jeg ikke det har noe med migrene å gjøre. Igjen, gå til en kiropraktor. Finner han ikke "noe", gjør han deg ikke skade. En fysioterapeut kan du gå til etter at du har vært med en kiropraktor et par ganger. At du våkner opp om natta med synsforstyrrelser er logisk i forhold til at nakken din kan ha lagt i stillinger lenge hvor ting "trykker". Og har du låsinger kan det gi synsforstyrrelser om natten.

Skrevet

Jeg fikk imigram 50 mg.

Jeg tok først en, så etter to timer tok jeg en til. Men syntes ikke det hjalp spesielt mye. Det var i grunn litt deprimerende at det ikke ble noe særlig bedre.

Er i grunn litt lei, har hatt vondt i hodet hver dag siden onsdag kveld.

Men legen var i grunn veldig sikker på at det var migrene da.

Spesielt fordi jeg har hatt en del synsforstyrrelser (synet er 'strekete') og har hatt veldig vondt i panna og bak øynene. I tillegg mente han også at jeg har en form for spenningshodepine, så jeg står på venteliste for fysikalsk behandling.

Kjedelig og pyton er det iallefall.

Jeg har det akkurat som deg, kan det virke som. Jeg har også kronisk spenningshodepine. Denne kan bli temmelig kraftig, og kan være vanskelig å skille fra migrene i starten. Hvis det ikke er migrene, så vil ikke migrenetablettene fungere, så det er en skikkelig balansegang...

Ønsker deg lykke til.

Gjest annlovinda
Skrevet

Dersom imigran ikke virker så kan det hende det ikke er migrene, eller at en annen migrenemedisin vil virke.

Sjekk om du kan ta cataflan så ofte.

Hvordan fungerer du i hverdagen? Er det sterk migrene vil jeg tro at du holder sengen, men er det svak kan man fungere på et vis. God bedring; håper du holder meg oppdatert. (Det er forresten et migreneforum her på dol.)

Jeg er på jobb, så jeg må jo si jeg fungerer i hverdagen. Men er jo så klart veldig sliten, blir fort irritabel, og det merker jo de hjemme best. Orker ikke noe mer enn det jeg absolutt må gjøre.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg, kan det virke som. Jeg har også kronisk spenningshodepine. Denne kan bli temmelig kraftig, og kan være vanskelig å skille fra migrene i starten. Hvis det ikke er migrene, så vil ikke migrenetablettene fungere, så det er en skikkelig balansegang...

Ønsker deg lykke til.

Tusen takk for det.

Gjest Happiness
Skrevet

Men det er en ting jeg har reagert på når det gjelder at legen satte diagnosen migrene. For migrene kommer jo gjerne som anfall som kan vare opptil 3 døgn, etter det jeg har lest.

På onsdag, natt til torsdag fikk jeg noen synsforstyrrelser når jeg var på toalettet. Så mørke forstyrrende striper. På torsdag kom hodepinen, og jeg har hatt vondt i hodet Hver dag siden. Er der litt når jeg våkner og øker på. Synsforstyrrelser har jeg hatt hver natt siden natt til onsdag, og kun på natta, når jeg er på toalettet. Hodepinen har jeg hatt hver dag siden torsdag. Har brukt cataflam nesten hver dag, uten noen særlig virkning, synes jeg. Og i går så syntes jeg heller ikke imigranen hjalp noe særlig. Fikk 50 mg, og legen sa jeg kunne prøve en, og hjalp ikke den kunne jeg ta en til etter 2 timer. Gjorde det, men hjalp ikke stort. Dessverre. Og ettersom jeg har hodepine hver eneste dag, nå på 6 dagen, kan det da regnes som migreneanfall? Blir litt usikker her jeg da.

I tillegg merker jeg at jeg blir bekymret, blir litt engstelig det skal være noe annet virkelig galt. Hypokonder som jeg er, nei er ikke det, men er nok litt redd for alvorlig sykdom når noe slikt dukker opp.

Tusen takk for svar.

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for om det er noe galt. Det er sjeldent det med hodepine. Migrene varer ikke mer enn i tre døgn. Men av og til kan anfall komme tett. Og andre ganger kan det være så helt forjævlig vondt, at en får spenningshodepine i etterkant av de tre døgnene. Men jeg vet alltid forskjell på de ulike formene for hodepine. Migrene kjennes annerledes ut. Den er også halvsidig. Selv om igjen spenning gjennom døgn med migrene kan gi en hodepine andre steder i hodet.

Jeg har gått mye til behandling, ulike former for fysioterapi, akupunktur og kiropraktor. Du skriver nå at du ofte får en tiltagende hodepune etter at du våkner, og jeg tolker det dithen at det øyeblikket du våkner ikke er det verste. Slik har jeg hatt det når jeg har hatt låsninger i nakke. Det er ikke alltid jeg kan kjenne selve låsningen heller. Når det gjelder fysioterapeuter er det min erfaring at de ikke klarer å løse opp mine låsinger med massasje. Jeg må til en manuell terapeut eller kiropraktor først. Når det gjelder nakke er en kiropraktor å foretrekke. Man trenger ikke gå lenge hos vedkommende, men starte med å løsne ledd, og senere jobbe med muskulatur hos en fysioterapeut. Ellers kan man bli massert i det uendelige, etter min erfaring, uten den store nytten.Og det har jeg gjort nok av perioder av mitt liv. Gud hvor jeg har angret mange ganger når jeg endelig kom til en kiropraktor på at jeg ikke gikk dit med en gang. Så etter mange år har jeg lært. Det er nemlig også slik at mange fysioterapeuter ikke ser at du trenger noe mer enn deres tilbud, og så står ting i stampe når en først har begynt hos dem. Det har jeg også opplevd mange ganger.

Jeg tror virkelig ikke du skal være redd det er alvorlig, selv om det er alvorlig nok å ha det så vondt.

Mvh

Gjest annlovinda
Skrevet

Nå har jeg lest alle dine innlegg, og jeg tror ikke noe på at du har migrene. Du håper det ikke er migrene, og jeg tror du får oppfyllt det ønsket. Du beskriver ikke migrene, slik jeg ser det. Med fare for å virke litt "allvitende" rundt området. Synsforstyrrelsene dine kunne vært et tegn, men ikke slik du beskriver dem, og i den settingen du får det tror jeg ikke det har noe med migrene å gjøre. Igjen, gå til en kiropraktor. Finner han ikke "noe", gjør han deg ikke skade. En fysioterapeut kan du gå til etter at du har vært med en kiropraktor et par ganger. At du våkner opp om natta med synsforstyrrelser er logisk i forhold til at nakken din kan ha lagt i stillinger lenge hvor ting "trykker". Og har du låsinger kan det gi synsforstyrrelser om natten.

Da håper jeg du har rett. Selv om spenningshodepine ikke er noe særlig det heller, men kanskje litt lettere å gjøre noe med det?

Da skal jeg se om jeg kan klare å skaffe meg en time hos kiropraktor også.

Tusen takk for svar.

Men uansett, er jeg ikke noe bedre over helga, ringer jeg nok legen en gang til. Han synes sikkert jeg er masete, men det får nå være.

Gjest Happiness
Skrevet

Ønsker deg lykke til.

Det er slik at vi som har migrene har større statistisk mulighet forå bli belemret med andre typer hodepine også. Temmelig urettferdig spør du meg:o(

Det er ofte vanskelig å skille i begynnelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...