Gå til innhold

Noen som har erfaring med abilify?

Anbefalte innlegg

Gjest skjør og sårbar

Hei!

Jeg lider av en uspesifisert personlighetsforstyrrelse som gjør at jeg er veldig skjør i forhold til det sosiale/andre mennesker. Jeg blir lett veldig fornærmet og lei meg over kommentarer og andres negative oppførsel ovenfor meg. Føler meg utsatt sosialt - at jeg er på en måte "en som folk kan tråkke på om de vil". Jeg har aldri lært å forsvare meg sosialt. Foreldrene mine har ikke lært meg selvtillit - mer at jeg skal være ordentlig. Men jeg føler at dette ikke alltid passer inn i den verden vi lever i. Føler jeg er for snill. For å fungere sosialt trenger jeg kanskje abilify for å ta bort skjørheten min. Jeg har tidligere prøvd zyprexa, uten at jeg likte å gå på den. Noen som har erfaring med abilify? Helst vil jeg greie meg uten medisin, men da vil jeg sannsynligvis leve et innsnevret liv. Jeg er ute av stand til å jobbe for tiden og vet ikke om jeg noen gang vil greie meg i jobb så skjør som jeg er.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275867-noen-som-har-erfaring-med-abilify/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Jeg har erfaring med Abilify :o) I tillegg tar jeg Lamictal.

Min erfaring er at "skallet" rundt meg blir litt tykkere, for å si det sånn. Jeg føler meg mere i balanse, og tåler litt mer! Fra å føle meg svært "utsatt" og skjør, føler jeg meg nå rimelig normal. Det er en sann lettelse.

Jeg vet ikke hvor lenge du har tatt disse medisinene, men virkningen kommer etter en liten stund. Du vil forhåpentligvis føle deg mer stabil etterhvert.

Jeg har ikke egentlig hatt noen bivirkninger, men synes det er vanskelig å få dreisen på vektreduksjonen. Tidligere gikk jeg på Trilafon, og det gjorde avgjort noe med sultfølelsen.

Abilify har ikke forstyrret søvn eller apetitt, og jeg føler meg heller ikke som en zombie.

Jeg forstår imidlertid din generelle skepsis vedrørende det å ta medisiner, og ser heller ikke noe poeng i å gå på dem mer enn høyst nødvendig.

Når jeg nå ganske snart er ferdig med utdannelsen, skal jeg slutte med medisiner, for å få dreisen på vektreduksjon og komme litt bedre i form.

Alt i alt har de vært nyttige til sitt formål, og jeg må si meg fornøyd med virkningen så lenge jeg har trengt dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...