Gå til innhold

Borte 4 døgnet nå! :(

Anbefalte innlegg

Gjest Vimsenn
Skrevet

Katten min, som ikke er fullt et halvt år enda har enda ikke kommet hjem. Og nå er 5 åringen veldig lei seg....

Den er kastrert for kanskje 14 dager siden, kan det ha noe med saken og gjøre?

Den er vel egentlig litt for tillitsfull, så muligheten for at noen har tatt den inn, er kanskje stor...Lett etter den i hele hælga, siden den ble borte fredag ettermiddag.

Noen andre som har noen beroligende ord og komme med? Er det enda noe håp for at den kommer hjem? Eller har den kanskje mistet rettnings sansen? Kan det være andre større hannkatter som jager den?

Det er en hannkatt da, kanskje den er full av hormoner enda og løper etter jentene?

Blir vel bilde og annonse i avisen i løpet av uken, om den ikke kommer selv....

Gjest Desmond tut tut
Skrevet

Jeg er yrkessjåfør og ser daglig katter som er kjørt i hjel på norske veier. Kanskje ikke noen trøsten ord, men for din del så håper jeg den dukker opp - og ikke har havnet på feil vei...

Tinkebøtta
Skrevet

Det er ganske vanlig at katter tar seg noen "feriedager" i blant. Selv kastrerte hannkatter kan bli borte i perioder. Plutselig er de tilbake som om ingenting er hendt.

På den annen side er ikke stedsansen fullt utviklet når de er så unge som din katt, så det kan være at han ikke finner veien hjem. En annen mulighet er at han er innesperret ufrivillig et sted. Om han er id-merket burde du få beskjed om noe har tilstøtt ham og han er brakt til veterinær.

Var jeg deg ville jeg raskt forhørt meg i nabolaget og bedt folk sjekke garasjer, boder, kjellere osv. I tillegg kan du sette inn en gratis annonse på nettkatten.no. Vet om flere som er blitt gjenforent med sine katter der. Avhengig av hvordan du bor kan du forsøke å lete etter katten. Best å lete sent på kvelden når kattene er mer aktive og i bevegelse. Sett opp oppslag, helst med bilde i nærmiljøet.

Det er absolutt håp for at han kommer til rette synes jeg. Min egen katt var borte 3 uker i vinter. Hadde vært innesperret i garasje uten tilgang til mat. Kom hjem totalt radmager, men var tilbake i normalt hold og god form etter kun kort tid.

Krysser fingrene for dere!

Skrevet

Enig med Tinkebøtta. Stedssansen er ikke ferdig utviklet og sjansen er stor for at katten er blitt ufrivillig innesperret et sted. Har katten din blitt jaget av større katter, så har han nok lett etter et gjemmested. Det er helt utrolig hvor små steder sånne puser klarer å presse seg inn i.

Håper dere finner han snart, lykke til!

Gjest catfight
Skrevet

Siden den ikke er voksen ennå, så er sjansen stor for at den har forvillet seg f.eks.inn i et boligfelt og blitt "adoptert" av noen unger. Det skjedde hos oss. Ungene vår kom hjem med en kattunge, og den ble værende hos oss i årevis. Vi hadde jo ikke peiling på hvems katt det var. Vi tok bilde og hengte opp i butikken, men ingen meldte seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...