Gå til innhold

Feil ved usb/firewire porter

Anbefalte innlegg

Gjest dette lurer jeg på gitt
Skrevet

Jeg har blitt fortalt at man skal klikke på det ikonet ned i høyre hjørne når man skal koble av eksternt utstyr som benyttes sammen med pc'n. Det har skjedd noen ganger at jeg har kommet i skade for å fjerne usb/firewire-kabelen uten at jeg har "koblet" den av i systemet, og i noen av tilfellene har dette produktet ikke kommet opp på pc'n når jeg har skrudd på. Hva har skjedd? Har kabelen gått i stykker? Hvorfor får man ikke koblet maskin og ekstrautstyret sammen, har det noen med feil avkobling å gjøre?

petter smart
Skrevet

Kabelen går ikke stykker.

Dersom du har koblet til en usb penn eller harddisk og maskinen leser til denne (noe som kan skje uten at du gjør noe aktivt) og bare napper ut kabelen kan du miste data, i verste fall blir disken uleselig.

For andre apparater, som skrivere og scannere, har det ingen relevans.

Hva slags utstyr er det snakk om her?

Gjest dette lurer jeg på gitt
Skrevet

Kabelen går ikke stykker.

Dersom du har koblet til en usb penn eller harddisk og maskinen leser til denne (noe som kan skje uten at du gjør noe aktivt) og bare napper ut kabelen kan du miste data, i verste fall blir disken uleselig.

For andre apparater, som skrivere og scannere, har det ingen relevans.

Hva slags utstyr er det snakk om her?

Det har hendt med en ekstern harddisk som ble fjernet mens den sto på. Jeg forsøkte med begge usb-portene, samt at maskinen ble skudd av og på en haug med ganger, uten at den eksterne hd kom opp på maskinen. Det samme har hendt med et minnekort til fotoapperat, hvor det har vært koblet opp via usb-porten med en kortleser. Her har akkurat det samme skjedd.

petter smart
Skrevet

Det har hendt med en ekstern harddisk som ble fjernet mens den sto på. Jeg forsøkte med begge usb-portene, samt at maskinen ble skudd av og på en haug med ganger, uten at den eksterne hd kom opp på maskinen. Det samme har hendt med et minnekort til fotoapperat, hvor det har vært koblet opp via usb-porten med en kortleser. Her har akkurat det samme skjedd.

Det er mulig at harddisken tok skade, dvs at alt som var på den forsvant. Du kan jo prøve å koble den på noen andres PC og se om den fungerer da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...