pekkaline Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Inspirert av melk til kaffe tråden så tenker jeg videre. Når det er kake på bordet eks en wienerstang (ti stykker). Dere er fem, to er gjester. Hvor mange stykker spiser du/familien? Er det vanlig at du eller gjesten spiser mest? Hvis det ligger tre stykker igjen, da tar jeg ikke mere, fordi det er/kan være ekkelt for gjester å ta siste stykket! Hos enkelte vi er på besøk hos, så spiser og spiser "vertene" som bare det Det er jo selvfølgelig greit, men det gjøres ikke slik hos oss. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 *Hehe* Mine gjester synes ikke det er pinlig å ta det siste stykket... ;o) 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Skrevet 14. mai 2007 *Hehe* Mine gjester synes ikke det er pinlig å ta det siste stykket... ;o) Vi ble opplært til det at vi ikke skulle smake mere enn en gang.... Neida, ikke alle gjester er like sjenerte Følger du gjestene til døra når de går? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 *Hehe* Mine gjester synes ikke det er pinlig å ta det siste stykket... ;o) Ikke mine heller. ) 0 Siter
Åsemor Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har aldri servert kake eller lignende til gjester. Har sjelden/aldri skrupler med å ta siste stykket uansett sammenheng. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Du er nok godt oppdratt :-) Har slekt "på landet" som kan alle spillereglene og antakelig tenker som du, men blant mine venner i byen er det ingen som tenker slik. Og om mine besøkende ikke forsyner seg raskt igjen etter å ha tatt første stykket, ville ikke jeg nøle med å forsyne meg om jeg ønsket :-). 0 Siter
Lisabeth Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Jeg ville gjort som deg. Passet på at gjestene fikk anledning til å spise så mye de ønsket, istedetfor å hive meg over kakefatet selv :-) Er ikke det vanlig folkeskikk da? Og jeg følger selvfølgelig gjestene til døra når de går. Prøver å passe på at barna mine også gjør det. 0 Siter
Tralla Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Jeg gjør som deg, også spiser jeg resten når de har gått Og alle følges til døren når de går. 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Jeg er glubsk når det er kaker på bordet og kan godt ta både siste og nestsiste stykke ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Vi ble opplært til det at vi ikke skulle smake mere enn en gang.... Neida, ikke alle gjester er like sjenerte Følger du gjestene til døra når de går? Selvfølgelig gjør jeg det, blir nesten litt morken jeg hvis ikke jeg blir fulgt til døra hos andre 0 Siter
Gjest rogbif Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Er du sånn som sitter å nøder gjestene til å "ta en til" og fyller koppen hver gang du ser den er halvfull med kaffe? Jeg blir sliten av sånn overhøffelighet, jeg. Er det ikke mye mer koselig om man forsyner seg med det man ønsker så man slipper å trykke i seg noe bare fordi det er uhøffelig å takke nei til noe man ikke liker? Vertene blir jo sittende på pinne istedet for å kose seg med selskapet...er mitt inntrykk da. Jeg er visst ikke så godt oppdratt, jeg. 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Skrevet 15. mai 2007 Er du sånn som sitter å nøder gjestene til å "ta en til" og fyller koppen hver gang du ser den er halvfull med kaffe? Jeg blir sliten av sånn overhøffelighet, jeg. Er det ikke mye mer koselig om man forsyner seg med det man ønsker så man slipper å trykke i seg noe bare fordi det er uhøffelig å takke nei til noe man ikke liker? Vertene blir jo sittende på pinne istedet for å kose seg med selskapet...er mitt inntrykk da. Jeg er visst ikke så godt oppdratt, jeg. Når det gjelder påfyll av kaffe så er jeg elendig på det. Glemmer meg bort, men det er med de vi kjenner godt, ikke førstegangsbesøkende Neida, de får drikke opp først hehe 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Skrevet 15. mai 2007 Jeg er glubsk når det er kaker på bordet og kan godt ta både siste og nestsiste stykke ) Ja det er nå en gang slik at kaker er godt Når gjestene har gått så kan jeg maule kake som vi sier her sør. 0 Siter
org Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Jeg er ikke så veldig glad i kake. Men det er ungene mine! Det er sjelden vi har kaker, så når vi først har det, må jeg sørge for at det er ganske mye, så vi slipper å tenke på om det blir nok. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Ja det er nå en gang slik at kaker er godt Når gjestene har gått så kan jeg maule kake som vi sier her sør. Vi sier maule her i Trøndelag og. ;o) Kanskje mer møvle... 0 Siter
Gjest hos oss Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Jeg sørger for at det er rikelig, og at alle kan spise det de vil, uavhengig om de bor i huset eller er gjest der. Jeg trives veldig mye bedre som gjest, hvis jeg merker at vertskapet slapper av, spiser masse (gjerne mer enn gjestene) eller lite hvis de øsnker det, og ikke tenker på så mye mer enn at alle, også vertskapet, skal ha det hyggelig. 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Skrevet 15. mai 2007 Jeg sørger for at det er rikelig, og at alle kan spise det de vil, uavhengig om de bor i huset eller er gjest der. Jeg trives veldig mye bedre som gjest, hvis jeg merker at vertskapet slapper av, spiser masse (gjerne mer enn gjestene) eller lite hvis de øsnker det, og ikke tenker på så mye mer enn at alle, også vertskapet, skal ha det hyggelig. Ja jeg liker også å ha rikelig på bordet, men tenk da dagen etter så har du ei halv kake igjen,du får uventet besøk, serverer du ikke da? 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Ja det er nå en gang slik at kaker er godt Når gjestene har gått så kan jeg maule kake som vi sier her sør. Vi sier maule her på østlandet men mest i forbindelse med å maule pålegg ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.