Gå til innhold

Facebook, hva er det EGENTLIG???

Anbefalte innlegg

Gjest Dr Grey:o)
Skrevet

Vet at det er ett sted hvor gamle kjente kan finne deg osv.... Men hva er det det er GODT for liksom?

Hva bruker man det til? Og hva gjør at folk blir så hekta?? Hva er det å bli hektet på...??

Begrensa hvor artig det er å se hvor mange kontakter du har fått, vanskelig å forstå hvordan folk kan bli hekta på det...

Er det slik at man kan chatte der f.eks?? Eller finner man e-mail adressen til andre eller hva gjør man...!!!

Må jeg opprette konto for å gå inn å se, eller??

Skjønner ikke poenget jeg, så hvis du gidder, kan du ikke gi meg en litt mer detaljert forklaring på hva det er enn at det er stt sted hvor man kan "finne gamle kjente"

Skrevet

Det er tidsfordriv... Ikke særlig fornuftig, som så mye annet gøy her i livet. ;)

Syns det er veldig koselig å se bilder fra livene til folk jeg ikke har hatt kontakt med på flere år. Også skravler jeg litt med bestevenninna mi der så vi slipper å bruke penger på sms. ;)

Skrevet

Du kan sende meldinger frem og tilbake, finne mail adr, telfonnr og adresse til de som har lagt det inn. De som vil kan legge frem bilder av seg og sine og ellers meddele andre om hva de nå vil.

Du kan bli med i forskjellige grupper der du føler deg hjemme, f.eks barneskole, ungdomsskole, hjemplassen din, arbplassen din og dermed "finne tilbake" til gamle venner du ikke lenger har kontakt med. Og ikke minst sjekke hva gamle ekser og flings holder på med nå ;)

Og du kan se hvem som kjenner hverandre og hvordan de kjenner hverandre. Det er selvfølgelig frivillig hva du selv vil vise for andre.

Alle kan bruke det slik de vil. Noen av mine venner er tydeligvis der inne flere ganger for dagen og forteller hva de gjør til enhver tid og har masse bilder der. Andre har ikke bilde av seg selv engang og er der sjeldent.

Gjest okifo
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du er så nysgjerrig om du ikke ser poenget i å finne igjen gamle kjente. Om du likevel ikke klarer å slutte å tenke på det, så lag deg en konto under f.eks navnet "Per Spelman" så du får tatt deg en titt. Verre er det ikke.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du er så nysgjerrig om du ikke ser poenget i å finne igjen gamle kjente. Om du likevel ikke klarer å slutte å tenke på det, så lag deg en konto under f.eks navnet "Per Spelman" så du får tatt deg en titt. Verre er det ikke.

Kanskje hun lurer på om det er et poeng med Facebook som hun ikke har oppdaget ennå; at hun kan lese svarene her og tenke: " Åå-ja..... da skjønner jeg....".

Gjest melmøll
Skrevet

Det er tidsfordriv... Ikke særlig fornuftig, som så mye annet gøy her i livet. ;)

Syns det er veldig koselig å se bilder fra livene til folk jeg ikke har hatt kontakt med på flere år. Også skravler jeg litt med bestevenninna mi der så vi slipper å bruke penger på sms. ;)

Er det ikke like greit å gjøre på msn?

Skrevet

Er det ikke like greit å gjøre på msn?

Joda.

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Jeg har funnet slektninger, som jeg egentlig ikke har så mye kontakt med, jeg har funnet gamle klassevenner fra ungdomsskolen, og blitt enige om å lage reuinion neste år, og jeg har funnet trillepiken min fra da jeg var 2 år, som har flyttet til samme by som meg! :-)

Er med i en gruppe som mimrer om barnetv da vi var små, og kan lese mye morro!

Jeg var utrolig skeptisk til konseptet først, men nå synes jeg det er morsomt! Er ikke der så mye, men av og til. Er litt lettere å sende en meldig til noen der, enn å huske å sende en epost!

Skrevet

Jeg vet ikke helt det med avhengigheten. Kanskje det har med letingen å gjøre.

Det kan jo fort gå noen timer om man leter etter en kjent person, finner denne, sjekker dennes venner, finner noen kjente der, sjekker denne, finner noen venner osv. osv. osv.

Man kan sende meldinger, skrive div ting man gjør - skal gjøre osv.

Dessuten er det forskjellige nettverk man kan bli medlem av. Der kan man avtale møter, diskutere diverse osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...