Gå til innhold

Janteloven.

Anbefalte innlegg

Butler Holm
Skrevet

Janteloven

1. Du skal ikke tro du er noe.

2. Du skal ikke tro du er like meget som oss.

3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.

4. Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss.

5. Du skal ikke tro du vet mer enn oss.

6. Du skal ikke tro du er mer enn oss.

7. Du skal ikke tro du duger til noe.

8. Du skal ikke le av oss.

9. Du skal ikke tro noen bryr seg om deg.

10. Du skal ikke tro du kan lære oss noe.

Slik ser Jantelovens 10 lover ut.

Har du vært utsatt for noen av Jantelovens 10 lover?

Skrevet

Joda. Nr. 5 slår til innimellom:-)

Merkelig at vi nordmenn ikke skal få lov til å være gode på noe.

Hadde en diskusjon med en meget smart mann fra Belgia ang. dette, og han bare ristet på hodet.

Skrevet

Blir vi ikke alle utsatt for den både titt og ofte? Om ikke fra andre, så i alle fall fra oss selv...

Gjest togli
Skrevet

Jeg bor i Ålesund, så ja -alle.

Du heter ikke tilfeldigvis John Arne? *fnis*

Skrevet

Du heter ikke tilfeldigvis John Arne? *fnis*

Hehe, nei. Jeg heter ikke Riise engang.

John Arne er et glimrende eksempel på en som bare får dritt slengt etter seg selv om han ER bedre "enn alle andre" på sitt felt. Jeg beundrer fyren for all treningen han har nedlagt for å bli så god, og fordi han tør å si at han er god også. Only in Ålesund, sier jeg bare.

Gjest togli
Skrevet

Hehe, nei. Jeg heter ikke Riise engang.

John Arne er et glimrende eksempel på en som bare får dritt slengt etter seg selv om han ER bedre "enn alle andre" på sitt felt. Jeg beundrer fyren for all treningen han har nedlagt for å bli så god, og fordi han tør å si at han er god også. Only in Ålesund, sier jeg bare.

Enig med deg i det! Gjett om jeg har hatt diskusjoner med "gutta" i familien om dette. De nekter for at de er misunnelige, men hvilke andre grunner har man for å snakke dritt om folk som har "fått til noe" ;-)

Slike som John Arne Riise gjør bare verden mer fargerik:)

Skrevet

Enig med deg i det! Gjett om jeg har hatt diskusjoner med "gutta" i familien om dette. De nekter for at de er misunnelige, men hvilke andre grunner har man for å snakke dritt om folk som har "fått til noe" ;-)

Slike som John Arne Riise gjør bare verden mer fargerik:)

De er bare misunnelige på ferrarien... ;-)

Gjest togli
Skrevet

De er bare misunnelige på ferrarien... ;-)

Og damene;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...