Butler Holm Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Janteloven 1. Du skal ikke tro du er noe. 2. Du skal ikke tro du er like meget som oss. 3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss. 4. Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss. 5. Du skal ikke tro du vet mer enn oss. 6. Du skal ikke tro du er mer enn oss. 7. Du skal ikke tro du duger til noe. 8. Du skal ikke le av oss. 9. Du skal ikke tro noen bryr seg om deg. 10. Du skal ikke tro du kan lære oss noe. Slik ser Jantelovens 10 lover ut. Har du vært utsatt for noen av Jantelovens 10 lover? 0 Siter
Speak Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Joda. Nr. 5 slår til innimellom:-) Merkelig at vi nordmenn ikke skal få lov til å være gode på noe. Hadde en diskusjon med en meget smart mann fra Belgia ang. dette, og han bare ristet på hodet. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Blir vi ikke alle utsatt for den både titt og ofte? Om ikke fra andre, så i alle fall fra oss selv... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Jeg bor i Ålesund, så ja -alle. Du heter ikke tilfeldigvis John Arne? *fnis* 0 Siter
Gjest paff Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Du heter ikke tilfeldigvis John Arne? *fnis* Hehe, nei. Jeg heter ikke Riise engang. John Arne er et glimrende eksempel på en som bare får dritt slengt etter seg selv om han ER bedre "enn alle andre" på sitt felt. Jeg beundrer fyren for all treningen han har nedlagt for å bli så god, og fordi han tør å si at han er god også. Only in Ålesund, sier jeg bare. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Hehe, nei. Jeg heter ikke Riise engang. John Arne er et glimrende eksempel på en som bare får dritt slengt etter seg selv om han ER bedre "enn alle andre" på sitt felt. Jeg beundrer fyren for all treningen han har nedlagt for å bli så god, og fordi han tør å si at han er god også. Only in Ålesund, sier jeg bare. Enig med deg i det! Gjett om jeg har hatt diskusjoner med "gutta" i familien om dette. De nekter for at de er misunnelige, men hvilke andre grunner har man for å snakke dritt om folk som har "fått til noe" ;-) Slike som John Arne Riise gjør bare verden mer fargerik:) 0 Siter
Gjest paff Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Enig med deg i det! Gjett om jeg har hatt diskusjoner med "gutta" i familien om dette. De nekter for at de er misunnelige, men hvilke andre grunner har man for å snakke dritt om folk som har "fått til noe" ;-) Slike som John Arne Riise gjør bare verden mer fargerik:) De er bare misunnelige på ferrarien... ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 De er bare misunnelige på ferrarien... ;-) Og damene;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.