Gjest Taksjingel Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg har post traum. stress lidelse og sliter med mange nedturer hver eneste dag (3-10). Med nedturer mener jeg angst, uro, psykisk smertehelvette, bilder/film inni hodet, selvmordstanker og håpløshet-tanker. Jeg har tigget om å få noe angstdempende eller beroligende (sobril, vival el.l) av psykiateren jeg går til, men får det ikke. H*n vil bare ha meg til å ta minste dose Zyprexa. 1) Jeg forstår at de tablettene jeg ønsker meg, er sterkt vanedannende, og at jeg kan få et nytt problem på toppen.., men hva mer slags grunner er det til at jeg ikke kan få dette? Jeg er desperat etter noe som kan fungere som smertestillende for meg, og fatter egentlig ikke hvorfor jeg ikke kan få dette - når det finnes? Hva er argumentene i mot/ hva kan ligge i vurderingen tror du? Kan det handle om at jeg har selvmordstanker, i så fall - hvorfor nekte meg? Hvorfor nekte meg noe som kan hjelpe meg å takle nedturene? 2) Nå har jeg forsøkt en ny type antidepressiva i over et halvt år, uten at det har gjort noe positivt for meg, hvorfor får jeg ikke forsøke et annet preparat nå? Hva slags trylleord må jeg lære meg for at psykiateren skal slakke litt på Makten over resept-boka si? Har du noen kommentar til dette? 3) Hvis jeg har mange nedturer med selvmordstanker, finnes det et eget navn som beskriver denne tilstanden? Diagnose? Psykiateren min snakket om noe som jeg ikke fikk med meg..h*n kalte tilstanden for noe. 4) Kan det være en ide at jeg forsøker å be om større dose på Zyprexa, for det er visst noe h*n alltid har lyst til å gi meg!? Jeg har aldri hatt psykose da, men ja..jeg får dette for å sovne lettere osv.. Oj, dette ble jo mange spm. Jeg får forsøke litt smisking: - Du er en engel, om du orker å svare akkurat meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275910-nhd-medisin-spm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.