Gå til innhold

Hvordan har du det nå i mai?

Anbefalte innlegg

Gjest melmøll

Mai og utover er vel ganske hektisk tid. Dugnad, 17.mai, dåp, konfirmasjon, bryllup osv...Mange sosiale greier, mye mennekser og mye smalltalk.

Selv så har jeg dårlig samvittighet for å ha droppa en dugnad. Er ikke arbeidssky, men skyr smalltalken med naboer, og det sosiale etter arbeidet er ferdig.

Så er det snart 17.mai da. Har ikke barn, så jeg slipper å trenge meg inn i folkemengden. Kommer til å bli en rolig dag hjemme, se toget på tv, og gå en tur, spise is og pølser hjemme i sofaen.

Så skal jeg i en dåp, men jeg har ingen sentral rolle der, så det skal vel gå greit. Gruer meg uansett til alle menneskene. Hvor skal jeg sitte/stå. Hvem skal jeg prate med, og hva skal jeg si? Vil jeg bli stående alene og se dum ut, osv...

Hva med deg? Hvordan har du det i disse maitider?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275935-hvordan-har-du-det-n%C3%A5-i-mai/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ghb64

Liker våren dårlig, er bestandig dårligere på denne årstiden. - men heldigvis er jeg litt sosial, spesielt med mennesker jeg ikke kjenner så godt.

Har et godt råd som aldri slår feil; Folk liker å prate mer enn å lytte. Utnytt dette. Tenk ut på forhånd hva hobby, jobb, familie etc. de har. Sett de inn på sporet så snakker de i vei og du "slipper unna".

Jeg skal i bryllup snart og da kommer jeg til å benytte av denne taktikken

Liker våren dårlig, er bestandig dårligere på denne årstiden. - men heldigvis er jeg litt sosial, spesielt med mennesker jeg ikke kjenner så godt.

Har et godt råd som aldri slår feil; Folk liker å prate mer enn å lytte. Utnytt dette. Tenk ut på forhånd hva hobby, jobb, familie etc. de har. Sett de inn på sporet så snakker de i vei og du "slipper unna".

Liker denne årstiden kjempegodt. Det er så frodig og fint overalt. Deilig å vite at man har hele sommeren forran seg med bading, båtturer, spise på uterestauranter, grilling på svaberg, spise is og jordbær. Blir det som i fjor er det sommer ut oktober.Herlig:)

Er ikke så mye som skjer før 17.mai lenger hos oss. Var mer styr før med det stresset, men også gleden det første med seg.

Liker denne årstiden kjempegodt. Det er så frodig og fint overalt. Deilig å vite at man har hele sommeren forran seg med bading, båtturer, spise på uterestauranter, grilling på svaberg, spise is og jordbær. Blir det som i fjor er det sommer ut oktober.Herlig:)

Er ikke så mye som skjer før 17.mai lenger hos oss. Var mer styr før med det stresset, men også gleden det første med seg.

Ojsann, svaret skulle ikke til deg og dessuten trodde jeg at jeg var på åpent forum:)

Annonse

Gjest melmøll

:-) Takk for godt "smalltalkråd"

Gjest melmøll

Jeg gleder meg til helga, når familiemiddager og o'store familiedagen 17.mai er over. Har tenkt å være alene på torsdag, selvvalgt, men tungt. Presse seg gjennom mengden av glade folk. Skulle gjerne hatt en usynlighetskappe den dagen...

Må du gå i toget? Jeg synes det er mer behagelig å se det på tv.

Gjest Rrose

Jeg kan ikke fordra 17 mai. Men jeg må siden jeg har barn. Gleder meg til det er over!!!!

hehe kom til å lese mitt eget svar her og må si at jeg høres bisk ut! det er ikke så ille da! Jeg bare liker ikke 17 mai. Jeg syns det er slitsomt med så mange mennesker og jeg hater å lete etter gode nok klær i klesskapet.

Gjest D*lilith

Hvorfor? Er det noe som forventes at du skal være med på? Eller er du alene den dagen? Er det noe som kan forandres slik at du får det bedre den dagen?

Det forventes at jeg skal gå ute og se på barnetoget og være med familie,som jeg helst ikke vil være med...blir alltid dårlig den dagen.

Ville helst holdt meg under dyna,men det går jo ikke :(

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...