Gå til innhold

Hvor lenge kan man låne bøker?

Anbefalte innlegg

Gjest Låneren
Skrevet

På biblioteket. Hvor mange dager/uker?

Skrevet

Som regel 3-4 uker. Men trenger du lenger tid kan du bare stikke innom å låne den igjen - med mindre det er venteliste på boka.

Tinkebøtta
Skrevet

Her i Oslo er det en måned fra stemplingsdato - låner du 12. april må du levere 12. mai.

Ved å registrere deg på nettet kan du forlenge lånetiden via nettsidene. Men du må huske å forlenge før fristen går ut. Om noen har reservert boka får du heller ikke forlenget.

Skrevet

4 uker i Trondheim, det trodde jeg var vanlig overalt, men Tinkerbøtta har sikkert rett når hun sier det er en mnd i Oslo.

På bøker med lange venteliser har vi 2 ukers lånetid, filmer er 7 dager, pc-spill og musikk-cd'er 14 dager.

Skrevet

4 uker i Trondheim, det trodde jeg var vanlig overalt, men Tinkerbøtta har sikkert rett når hun sier det er en mnd i Oslo.

På bøker med lange venteliser har vi 2 ukers lånetid, filmer er 7 dager, pc-spill og musikk-cd'er 14 dager.

Fire uker og en måned er vel stort sett det samme da?

Skrevet

Ikke nødvendigvis. En måned fra i dag er til fredag 15. juni, mens 4 uker fra i dag er til tirsdag 12. juni.

Skrevet

Det er bare i februar at en mnd og 4 uker er det samme. :o) Det kan være opptil 3 dagers forskjell om mnd har 31 dager.

Skrevet

Hadde jeg hatt 10000 i lønn for 14 dager, ville jeg klaget om jeg bare fikk 20000 for en måned!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...