Gå til innhold

Mistenkt, men sluppet fri.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke rart at de slipper fri en mistenkt person? Nå er han ute og har reist fra stedet for å besøke en venn. Det er godt mulig at politiet spaner på han, men kan de få gjort dette godt nok tro? Tenk om han finner på noe i mellomtiden? Tenk om han har muligheter til å få gjort de nødvendige tingene for å rydde et "problem" ut av veien.

Og så de stakkars foreldrene som ikke får noen informasjon de heller. Leste at de har trippet urolige på terassen i dag. Det må være forferdelig å ikke få noe informasjon om hva politiet gjør til enhver tid.

Håper marerittet er over for dem og jenta deres snart og at det blir en lykkelig slutt.

Gjest Rrose
Skrevet

Er han fremdeles mistenkt da?

De har nok regler for hva som skal til for å holde han inne. Det syns jeg er er meget fornuftig. Tenk deg at du blir mistenkt for noe du ikke har gjort? Rettsystemet vårt eller her: deres er ett infløkt system som er til for å sikre rettssikkerheten.

Jeg syns uendelig synd på disse foreldrene og på barnet. Håper hun lever og at ikke noen har gjort henne noe.

Skrevet

Er han fremdeles mistenkt da?

De har nok regler for hva som skal til for å holde han inne. Det syns jeg er er meget fornuftig. Tenk deg at du blir mistenkt for noe du ikke har gjort? Rettsystemet vårt eller her: deres er ett infløkt system som er til for å sikre rettssikkerheten.

Jeg syns uendelig synd på disse foreldrene og på barnet. Håper hun lever og at ikke noen har gjort henne noe.

I går kveld var han inne til avhør og i dag kunne vi lese at han er mistenkt og det -etter- at han ble sluppet fri. Jeg trodde en mistenkt ble holdt inne til det ikke lenger var grunnlag for mistanke.

Det er godt mulig det ligger en mening bak. At de vil se hva han foretar seg. At han blir spanet på,at telefonen blir overvåket osv.

Vel, de vet vel hva de gjør med å holde all informasjon tett til brystet, men for foreldrene må det være grusomt å ikke bli informert.

Gjest Rrose
Skrevet

I går kveld var han inne til avhør og i dag kunne vi lese at han er mistenkt og det -etter- at han ble sluppet fri. Jeg trodde en mistenkt ble holdt inne til det ikke lenger var grunnlag for mistanke.

Det er godt mulig det ligger en mening bak. At de vil se hva han foretar seg. At han blir spanet på,at telefonen blir overvåket osv.

Vel, de vet vel hva de gjør med å holde all informasjon tett til brystet, men for foreldrene må det være grusomt å ikke bli informert.

Hadde dette vært i Norge eller England så ville de pårørende bli skikkelig informert. De har en annen praksis i Portugal leste jeg. Det må være fryktelig for foreldrene!

Skrevet

Nei man holdes ikke av politiet så lenge man er mistenkt. Mistenkt kan man jo være uendelig lenge, og det skal ikke så mye til for å få den statusen. Det må foreligge behov for varetekt - etter norsk rett enten fare for unndragelse, fare for bevisforspilelse eller fare for gjetnagelse. (I grove trekk.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...