Gå til innhold

Tilbakefall depresjon

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en utallelse om tilbakefall fra tidligere depresjon. For et år og fire mnd siden hadde jeg en kjempepsykisk smell. Det var et vikariat som gikk mot slutten, ugreie boforhold og høye forventninger til meg selv. Jeg var svært langt nede, og sykemeldt ca 6 mnd. Jeg tror jeg kom meg opp ved hjelp av remeron og 10mg copralex og gruppeterapi, litt vanskelig å si eksakt årsak. Men depresjonen var over etter ca 3 mnd, etter det fikk jeg en flott jobb og kunne flytte sammen med kjæresten min. Da var jeg i fyr å flamme. Problemet var bare at jobben var et vikariat. Nå går vikrariatet mot slutten og jeg har igjen symptomene. Det verste er at jeg glemmer ting og har problemer med å planlegge tid. Jeg skal være et sted kl 18 og er der 1730 for å være sikker på a t jeg er rett tid. Før 3 uker siden hadde jeg da godt etablert og har det helt fantastisk sammen med kjæresten min. Nå har jeg det ikke bra Før dette tilbakefallet. Jeg har fått truxal hos legen min. Masse bivirkninger og jeg sliter med å fungere på jobben. Fortvilet, har bare lyst til å skrike når jeg blir låst i en situasjon og kaos i hodet, glemmer selvfølegelige ting. Jeg synes det er vanskelig når det er en annen lege som behandler meg nå, og den legen jeg har er bare kjemperask og lite samarbeidsvillig. Håper noen har et råd til meg. Hilsen Frustrert

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275975-tilbakefall-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes det er litt merkelig at stemningen skal svinge så mye kun grunnet endringer i jobben. Kanskje burde du utredes/diagnostiseres hos en spesialist.

Om det nå er en depresjon som kommer tilbake, er Truxal ikke spesielt god behandling.

Det er generelt en god regel å prøve på nytt med de samme tiltak/medisiner som har virket godt tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...