Gjest hypokonder26 Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Hei! Har nå fått foreskrevet Cipralex av legen min, for å behandle panikkangst og en mild depresjon. H*n ga meg startdose på 10mg daglig. Men leser i Felleskatalogen at ved panikklidelse er anbefalt dosering 5mg daglig den første uken, for så å øke til 10mg. Hva er riktig? På forhånd tusen takk for svar! =) 0 Siter
Gjest hypokonder26 Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 ...og en liten ting til.. leser her på forumet at enkelte har opplevd å få panikklidelse av Cipralex..! Nå ble jeg skikkelig nervøs, for jeg lider av panikklidelse fra før, og vil jo gjerne ta medisinen for å bli bedre... Er det altså en risiko for at jeg blir mye verre med denne behandlingen?? Takker så mye! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Spørsmålet er om en vil hoppe i det eller krype i det. Ved start med 6 mg får en evt mindre bivirkninger, men det tar lengre tid å komme opp i en dose som virker. På meg virker du av den engstelige typen. Da ville jeg begynt med 5 mg. Av samme grunn ville jeg vurdert å gi Sobril 10 mg x 3 i tre uker, da mange blir litt verre før de blir bedre. 0 Siter
Gjest hypokonder26 Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Spørsmålet er om en vil hoppe i det eller krype i det. Ved start med 6 mg får en evt mindre bivirkninger, men det tar lengre tid å komme opp i en dose som virker. På meg virker du av den engstelige typen. Da ville jeg begynt med 5 mg. Av samme grunn ville jeg vurdert å gi Sobril 10 mg x 3 i tre uker, da mange blir litt verre før de blir bedre. Har lest litt om Sobril.. og jeg tør ikke ta dem, for jeg er disponert for å utvikle avhengighet til medisiner og andre stoffer... Driver og slutter med nikotin nå, men det er et sant helvete... 0 Siter
Gjest ciora Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 ...og en liten ting til.. leser her på forumet at enkelte har opplevd å få panikklidelse av Cipralex..! Nå ble jeg skikkelig nervøs, for jeg lider av panikklidelse fra før, og vil jo gjerne ta medisinen for å bli bedre... Er det altså en risiko for at jeg blir mye verre med denne behandlingen?? Takker så mye! Begynn på lav dose. 2,5 mg, det er tryggest. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.