Gå til innhold

Hva er egentlig lykke?

Anbefalte innlegg

Gjest RobertG
Skrevet

Når jeg skal tenke over hva jeg virkelig er takknemlig over så er det ofte sånne små ting.Bare skikkelig pur glede av å gå i solskinnet og høre på favorittlåten min på mp3.Rimelig trivielle og banale ting.Veldig mye hverdag men så er disse glimtene hvor man er så takknemlig og lykkelig for å være i livet og tilstede.

Jeg føler av og til jeg blir litt latterliggjort og at noen tror det er påtatt å være så positiv til alt mulig og ikke fokusere på det negative.Bare fordi at de ikke klarer virkelig glede seg over eller se de positive tingene i livet så skal de være sure fordi andre gjør det.Eller beskylde min glede for å ikke være reell

Det med å vite hva lykke er relevant fordi man ofte tenker hva som må til for at man skal føle seg lykkelig,og hvorfor man evt ikke er det i dag

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg hadde dine egenskaper. Jeg tror at når store basisbehovene er dekt så er man faktisk lykkelig. Jeg merker at jeg blir ulykkelig nå som jeg ikke har en sikker jobb. Nå som jeg ikke vet hvor framtida er. Sånt er lykke. Å kunne føle at man duger, at man har verdi. Det er lykke. En lykke jeg akkurat nå er foruten. Det er litt sant som den bank-reklamen sier....å bety noe er det som betyr mest.Lykke.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Hei du! Jeg tenker at av og til er det sånne "enkle ting" som du sier, som gjør at man føler lykke, slik du beskriver. Men det er ofte andre og flere ting som er på plass også, så kan gleden over små ting komme frem. Hvis du skjønte hva jeg prøvde å si nå..

Ellers kan du prøve deg på denne http://www.forskning.no/Artikler/2003/januar/1041952284.36

Lykke = P + (5xE) + (3xH)

Den er faktisk ganske smart!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...