Gå til innhold

Ødelagt seksualliv.

Anbefalte innlegg

Gjest smasky
Skrevet

Er det mulig å få hjelp til dette?

Kan man lære seg å like sex selv om man har blitt seksuelt missbrukt?

Jeg klarer ikke å ha sex med kjærester,men har ikke noe problem med å ha det med fremmede...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan en lære seg med tid, innsats og en forståelsesfull partner.

Men for å få det til, må du nok slutte å ha sex med andre enn kjæresten.

Gjest smasky
Skrevet

Det kan en lære seg med tid, innsats og en forståelsesfull partner.

Men for å få det til, må du nok slutte å ha sex med andre enn kjæresten.

Men jeg har ikke kjæreste nå!(snakket av tidligere erfaringer)

Jeg er på vei inn i et forhold,men jeg kvier meg for å ha sex med personen.

Jeg har vært i to lange forhold tidligere(over flere år)

Jeg var aldri utro,men jeg hatet tanken med på å ha sex de.

Jeg mener det er såpass komplisert for meg med sex ,at det er derfor jeg bryter ut av gode forhold.

Føler meg presset,føler avsky,føler meg missbrukt og tråkket på.

Er redd jeg får like negative føleleser til denne personen også.

Hvordan unngå å føle seg missbrukt av kjæresten sin?

Gjest Happiness
Skrevet

Men jeg har ikke kjæreste nå!(snakket av tidligere erfaringer)

Jeg er på vei inn i et forhold,men jeg kvier meg for å ha sex med personen.

Jeg har vært i to lange forhold tidligere(over flere år)

Jeg var aldri utro,men jeg hatet tanken med på å ha sex de.

Jeg mener det er såpass komplisert for meg med sex ,at det er derfor jeg bryter ut av gode forhold.

Føler meg presset,føler avsky,føler meg missbrukt og tråkket på.

Er redd jeg får like negative føleleser til denne personen også.

Hvordan unngå å føle seg missbrukt av kjæresten sin?

Jeg tror det er viktig å gripe fatt i underliggende temaer i livet ditt. Ikke fokusere på bare opplevelsen av problemer med sex her og nå. Med andre ord arbeide med å bearbeide tidligere traumer, opplevelse av skam osv. Kanskje har du gått i terapi? Hvis ikke ville jeg funnet meg en god terapeut, og startet arbeidet. Da vil gjerne opplevelsen av sex forandre seg etterhvert. Men det krever masse arbeid og tid, og når det gjelder overgrep er det ikke slik at tiden leger alle sår. Man må få tiden til å jobbe med sårene på en konstruktiv måte. Men det er håp om at du kan oppleve dette annerledes i fremtiden , hvis du får hjelp. Det er det virkelig. Det trenger ikke å være ødelagt for alltid selv om det kjennes slik ut nå.

At du har større problemer med kjærester enn tilfeldige bekjentskap, tror jeg har med følelser av skam. Jeg synes det er logisk. Trist og vanskelig, men med en logikk. Husk at du ikke er merkelig. Du føler deg kanskje slik, men det er normalt å ha reaksjoner etter det du har opplevd.

Ikke mist håpet.

Vennlig hilsen

Gjest Sex er ekkelt
Skrevet

Kan bare si at jeg har det på samme måten. Har alltid hatt problemer med sex og menn. Det føles om om jeg blir misbrukt. Får ikke noe igjen for det. Det gjør vondt i ettertid også. Det skal ikke være slik. Kan ikke si at jeg føler meg lesbisk heller. Så det kan jo ikke være det. Synes sex er ekkelt og perverst enten det er hetero eller homosex.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...