Gå til innhold

Merkelig psykiater

Anbefalte innlegg

Gjest Rrose

Jeg har nå klaget psykiater inn til ledelsen på bup her jeg bor. Her kommer en liste over hva hun sier til meg.

1. Hun bryter taushetsbelagte opplysninger og tar opp forand min datter at jeg er henvist til DPS.

2. Hun lager en masse styr forand meg og datteren min når vi vil vurdere innleggelse på UK. Snakker om at det er plassmangel og at vi sikkert kan få presset henne inn på badet eller ett eller annet. Psykologen fikk avklart at akutte tilfeller som min datter må UK ta imot.

3. Hun skriver ut Cipramil til min datter selv om dette ikke er anbefalt til ungdom under 18 år. Hun skriver ut uten egentlig undersøkelse/samtale med min datter. Hun sier at hun bruker Cipramil på ALT. Voksne som barn etc.

4. Hun er umulig å snakke med så da jeg kommer på Bup med en haug av dokumentasjon og en liste over punkter jeg vil snakke om så får jeg bare ikke kontakt. Jeg forstår ikke hvor hun vil hen med samtalen.

5. Neste gang vi møtes så kikker hun på min sønns journal og sier at " Han er jo kørka"(roper det ut) "Han har jo en iq på 70" Jeg svarer at Nei det kan ikke stemme. Han er en normalt intelligent gutt, men jeg sitter jo sjokkert tilbake og tenker over hva slags menneske er det som sitter forand meg her.

Videre sier hun at hun er veldig glad ppt har laget en så stor mappe for da er jo svaret nærmest gitt. Jeg spør om hva psykiatrien gjør. Jo vi har ett blått skjema sier hun distre. Hun snakker videre om kvinner i min situasjon som på en måte bare velger den første og den beste mannen som kommer forbi. Jeg blir sittende å forsvare meg.

Etter dette ringte jeg ned til psykologen i saken til min datter og sa ganske sint at denne damen vil jeg hverken skal behandle min datter eller min sønn.

Jeg hadde en avsluttningssamtale med henne nå i forigårs. Hun ville vite hvorfor jeg bytter: Jeg svarte et dette gikk ikke på person men på sak. Jeg ville ikke diskuterer med henne hvorfor jeg bytter sa jeg. Jeg kan ikke legge frem måten hennes væren er på som gjør at jeg blir engstelig i forhold til hennes faglighet. Om hun kan sakene sine eller ei kan jo ikke jeg bedømme....men den type oppførsel gjør meg såpass utrygg at jeg velger å holde meg unna. Jeg har nok å stri med. Psykiateren på 74 år kan ikke bli en ekstra belastning for meg nå. Hun skulle vært pensjonert. Psykologen antydet at hun gjerne ville at jeg skrev ett brev til ledelsen.

Det er flere enn meg som har reagert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276033-merkelig-psykiater/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Happiness

Jeg vil bare si at jeg beklager så sterkt på dine vegne at du må oppleve dette. Det er så tungt å være i en situasjon når man virkelig trenger hjelp og er avhengig av andre, at en må forholde seg til noe slikt. Du skulle møtt noen som kunne tatt litt vare på dine behov i en vanskelig periode i livet. Istedenfor må du streve med dette på denne unødvendige måten. Jeg håper du snart finner noen som kan oppleves som støttespiller for deg. Jeg håper at klagen din når frem. Lykke til så mye med alt dette.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276033-merkelig-psykiater/#findComment-2229502
Del på andre sider

Gjest Rrose

Jeg vil bare si at jeg beklager så sterkt på dine vegne at du må oppleve dette. Det er så tungt å være i en situasjon når man virkelig trenger hjelp og er avhengig av andre, at en må forholde seg til noe slikt. Du skulle møtt noen som kunne tatt litt vare på dine behov i en vanskelig periode i livet. Istedenfor må du streve med dette på denne unødvendige måten. Jeg håper du snart finner noen som kan oppleves som støttespiller for deg. Jeg håper at klagen din når frem. Lykke til så mye med alt dette.

Mvh

Nei jeg har avslutten samarbeidet med denne psykiateren!

Jeg har nok problemer og trenger hoder som er skarpere enn meg selv!

Men jeg teller på knappene om jeg skal skrive inn en formell klage også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276033-merkelig-psykiater/#findComment-2229516
Del på andre sider

Gjest Rrose

Herlighet! Værste jeg har hørt! Jeg føler virkelig med deg.

Hvis du ikke orker å skrive et brev om dette kan du jo printe ut det du har skrevet her. Det er mer enn godt nok.

Lykke til.

Takk!

Jeg kan godt skrive brev jeg. Men jeg liker virkelig ikke å gjøre folk lei seg. Når det gjaldt å bryte samarbeidet var det enkelt. Saken sto mellom hennes følelser og min datters og min helse.

Men egentlig burde dette damen pensjoneres det er min overbevisning. Kanskje trenger de en skikkelig klage fra meg for å få gjort noe med det.

Men jeg er jo kvitt henne, så jeg får vurdere hvor jeg skal krige også. Det kan jo bli dessuten svært ubehagelig om jeg trenger henne til resepter etc. Jeg fatter ikke at det ikke er andre psykiatere på bup jeg kan henvende meg til.

Jeg må få snakket med psykologen om dette. Så jeg slipper bråk. Jeg trengte noe vallergan og immovane til datteren min nå sist og denne psykiateren kommer og skriver ut: 100! Tabletter av hver. Jeg ble virkelig overrasket da jeg skulle hente medisinen. Dessuten var hun sint i bevegelsene og strenet hastig ut!

Men dette gir jeg blaffen i. Jeg har opptrådd meget rent her og sagt ifra. Jeg orker bare ikke at det skal bli ytterligere ubehagelig for meg når jeg er der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276033-merkelig-psykiater/#findComment-2229531
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...