Gå til innhold

Finne arbeidspraksis selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg har vanskelig for å holde meg ute i arbeidslivet. Jeg holder derfor på meg møter med NAV vedrørende min videre framtid. Jeg skal i første omgang teste restarbeidsevne i en annen jobb enn den jeg har i dag.

De ringte i dag, og sa at jeg selv skulle finne meg arbeidspraksis... Er dette riktig da? Jeg trodde dette var en samarbeid med NAV og ser vel ikke helt at en arbeidsgiver skal ta meg inn hvis jeg selv tar kontakt. Noen andre som har erfaringer om dette som de kan dele med meg?

Skrevet

Det er helt vanlig at en selv må ta initiativ i forhold til praksisplass. Du kan få råd og veiledning om hva du bør si og skrive til arbeidsplassen som du ønsker å være på. Er du usiker på hva du skal svare på feks hva bedriften får av midler fra NAV for å ha deg der, så kan du sikkert henvise til saksbehandleren din. Har blitt vanlig at folk må ordne mye selv nå, i forhold til før. Før innhentet kontorerene uttalelser selv, nå må man selv skaffe dokumentasjon til sin søknad.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg styrer med dette selv for tiden, jeg har arbeidet i nav som midlertidig ansatt. Etter at de ble NAV, måtte mitt arbeidssted flyttes til fredrikstad, dette ble for lang vei for meg, siden jeg bor nærmere Oslo. Vel resultatet er at jeg nå er arbeidsledig og har diagnosen adhd og kronisk migrene. Jeg har snakket med saksbehandler på nav arbeid og han sa at jeg hadde krav på oppfølging med utprøving av arbeidsplass og senere hjelp til å finne egnet jobb med tanke på fast ansettelse. Tips til deg: Gå inn på nav.no sine sider og les der på hva du har krav på i form av hjelp og ytelser,ut fra dine helseplager. Det er NAV arbeid som skal hjelpe deg. Og det er deres jobb å finne arbeidspraksis til deg! Ikke gi deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...