Gå til innhold

Samtaleterapi, hvor mye?

Anbefalte innlegg

Gjest profile

Hei,

Jeg lurer på hvor ofte dere har time hos terapaut, er det en gang i uka eller skjeldnere? Jeg har omtrent time hver tredje uke, og syns vel ikke at jeg kommer noen vei med det, det blir for skjeldent. Når jeg leser om folk som går i terapi i bøker så virker det som om en gang i uka eller enda oftere er det vanlige. Kansje noen her har erfaringer med forskjellige intervall på timer og kan fortelle om hva dere syntes var best.

En annen ting er hvor lenge timen varer, der er det vel 45min som er standard? Men jeg har hørt om folk som tar to timer på en gang. Noen som har synspunker rundt dette?

(Det jeg sliter mest med for tiden er at jeg er sjenert og ikke tør ta insiativ til å prate med andre)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276049-samtaleterapi-hvor-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Truxal

Hei

Jeg går på et DPS, vet ikke hva du gjør.

Der jeg går blir det prioritert i forhold til hvor dårlig (syk) pasienten er. Når jeg var på det aller dårligste fikk jeg time to ganger i uka, mens jeg i gode perioder får time hver 3. uke. Nå har jeg en temmelig dårlig periode og går en gang pr uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...