Gå til innhold

Cipralex og hjernesvulst

Anbefalte innlegg

Gjest hodesvulst

Jeg fikk påvist en liten godardet svulst på hypofysen da jeg tilfeldigvis tok noen blodprøver mens jeg gikk på cipralex. Da jeg sluttet hadde jeg ikke forhøyet prolaktinnivå som da jeg tok mr prøven av hjernen. Jeg skal ta ny mrprøve og håper nå at svulsten har forsvunnet siden jeg har sluttet med medisin og har normale prolaktinverdier. Er det logikk i dette? Kan det rett og slett være medisinen som gjorde at jeg utviklet en godartet svulst på hypofysen fordi den ga meg for høye prolaktinnivåer, altså som en bivirkning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276052-cipralex-og-hjernesvulst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest et godt råd fra meg

Jeg går på cipralex og gikk på risperdal. Begge medisinene kan ha som bivirkning forhøyet prolaktinnivå. Det var etter å ha gått på risperdal noen år at jeg fikk påvist en godartet svulst i hypofysen. Ingen kan svare meg ordentlig på om hvordan jeg fikk den. Selv har jeg mine tanker. All dritten begynte da jeg begynte på risperdal. Gikk opp 30 kg, fikk påvist lavt stoffskifte, mistet all energi osv. Trodde liksom at man skulle bli bedre av å gå på psykofarmika. Jeg har aldri vært psykotisk så jeg vurderer å gå videre med saken for tap av livskvalitet og helse. Jeg er ganske sint på legen som gav meg dette uten å opplyse meg om hva som kunne skje.

For å si det sånn: Jeg VET at AP kan være veldig farlig. Jeg vet det NÅ. Og likedan Cipralex, som er et SSRI. Medisiner fucker opp balansen i kroppen det er derfor så mange går opp i vekt. Jeg vet om mange som har slitt med stoffskiftet etter å ha gått på AP feks. Også SSRI.

Det er mangel på respekt til pasienter å ikke opplyse om dette. Det er ignorant og kynisk av leger å la seg forføre av legemiddelindustrien og ikke tenke på hvilke konsekvenser dette har for pasientene.

Jeg har ikke ord. Dette har forverret livet mitt så mye, at jeg sliter med å finne ord. Kom det bort fra skitten, fortere enn svint! Ikke hør på hva legene sier, hør kun på deg selv..

Gjest skeptisk til medisin

Jeg går på cipralex og gikk på risperdal. Begge medisinene kan ha som bivirkning forhøyet prolaktinnivå. Det var etter å ha gått på risperdal noen år at jeg fikk påvist en godartet svulst i hypofysen. Ingen kan svare meg ordentlig på om hvordan jeg fikk den. Selv har jeg mine tanker. All dritten begynte da jeg begynte på risperdal. Gikk opp 30 kg, fikk påvist lavt stoffskifte, mistet all energi osv. Trodde liksom at man skulle bli bedre av å gå på psykofarmika. Jeg har aldri vært psykotisk så jeg vurderer å gå videre med saken for tap av livskvalitet og helse. Jeg er ganske sint på legen som gav meg dette uten å opplyse meg om hva som kunne skje.

For å si det sånn: Jeg VET at AP kan være veldig farlig. Jeg vet det NÅ. Og likedan Cipralex, som er et SSRI. Medisiner fucker opp balansen i kroppen det er derfor så mange går opp i vekt. Jeg vet om mange som har slitt med stoffskiftet etter å ha gått på AP feks. Også SSRI.

Det er mangel på respekt til pasienter å ikke opplyse om dette. Det er ignorant og kynisk av leger å la seg forføre av legemiddelindustrien og ikke tenke på hvilke konsekvenser dette har for pasientene.

Jeg har ikke ord. Dette har forverret livet mitt så mye, at jeg sliter med å finne ord. Kom det bort fra skitten, fortere enn svint! Ikke hør på hva legene sier, hør kun på deg selv..

Følte at jeg ble ukritisk da jeg gikk på cipralex. Spiste ukritisk og begynte å gi blaffen i utseende og helsen. Jeg fikk på en måte en avstand til kroppen min. Medisinen virker jo bedøvende på en måte, både psykis og fysisk. Jeg la på meg mye på kort tid. Skal aldri begynne med det igjen. Følte ikke at den hjalp meg. Den gjorde meg heller ikke mer aktiv. Jeg er fortsatt skeptisk til medisin. Legen sa at den ikke skulle øke vekten, men jeg tror alt det andre gjør at men likevel legger på seg. Forstoppelse, ukritiskhet.

Gjest hodesvulst

Hvordan gikk det med hjernesvulsten da du sluttet? Ble den borte?

Annonse

Gjest hodesvulst

Hvorfor fikk du tatt hormonprøver, var det mistanke om høye verdier eller bare rent tilfeldig. Har hørt noen får melk??!! Var det sånn du merket det??

Det var helt tilfeldig. Jeg hadde vært deprimert over lengre tid. Hatt en dårlig livsstil (trøstepist og ligget). Dro til legen for å sjekke helsetilstanden, at jeg ikke var i ferd med å utvikle diabetes eller noe. (ble overvektig). Det var slik jeg fikk nyss på det. Helt tilfeldig. Skummelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...