Gjest personlighetsforstyrrelse Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Hvilken behandlingsform er best ved personlighetsforstyrrelse? Muligens paranoid. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 For paranoid pf er små doser med antipsykotika ("antiskeptika") den beste behandling. 0 Siter
Gjest FreedomOfTheMind Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 For paranoid pf er små doser med antipsykotika ("antiskeptika") den beste behandling. Så antipsykotika = antiskeptika... her er ikke terskelen for å starte opp kraftig medisinering lav, nei! Syns du skulle ta noen piller selv jeg... Cisordinol f.eks.... det er "antipsykiater". 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Så antipsykotika = antiskeptika... her er ikke terskelen for å starte opp kraftig medisinering lav, nei! Syns du skulle ta noen piller selv jeg... Cisordinol f.eks.... det er "antipsykiater". Antipsykotika i doser 1/4 evt 1/8 av det som brukes ved psykoser har utmerket effekt ved slike lidelser. Dessuten er det ikke bivirkninger ved så små doser. 0 Siter
Gjest FreedomOfTheMind Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Antipsykotika i doser 1/4 evt 1/8 av det som brukes ved psykoser har utmerket effekt ved slike lidelser. Dessuten er det ikke bivirkninger ved så små doser. Jeg ser på det at dere tror man kan forandre på personligheten med kjemikalier som utrolig skummelt. Dette blir det jo forsket enormt på! De farmasøytiske multinasjonale selskapene kan jo ta seg betalt nærmest hva de vil. Hvorfor ikke forske på noe som lager den perfekte undersått? Hvordan kan du vite at det faktisk ikke er det disse "medisinene" gjør? 0 Siter
Gjest Catwoman Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Så antipsykotika = antiskeptika... her er ikke terskelen for å starte opp kraftig medisinering lav, nei! Syns du skulle ta noen piller selv jeg... Cisordinol f.eks.... det er "antipsykiater". Antipsykotika er livsfarlig!!! 0 Siter
Gjest money, money, money Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Jeg ser på det at dere tror man kan forandre på personligheten med kjemikalier som utrolig skummelt. Dette blir det jo forsket enormt på! De farmasøytiske multinasjonale selskapene kan jo ta seg betalt nærmest hva de vil. Hvorfor ikke forske på noe som lager den perfekte undersått? Hvordan kan du vite at det faktisk ikke er det disse "medisinene" gjør? Det er det. Se på Gjøkeredet. Lobotomert. Se i dag. Medisinert. Omtrent det samme. Hva tror du grunnen til at vi blir satt på så mye antipsykmedisin? Mange grunner. Psykofarmika firmaene er ikke bedre enn Tiedemanns tobakk. Kansje verre. Vi mangler psykologer. Men utdanner vi flere? Nei. Hvorfor tror du? Og psykiatere er som sauer i en sauflokk når det gjelder medisiner. Og de som har mest penger til reklame er vinnerne. Jepp. Rett og slett kvalmt. Tror du legemiddelfirmaene bryr seg om en stakkar blir ufør resten av livet, får "tics" pga medisinen, stoffskifteproblemer, svulster? Nope. Ikke det ringeste. Det eneste de bryr seg om, er lommeboken. Ikke nytter det å saksøke disse dop-langerne (i fin innpakning) heller. De er for mektige til det. Til syvende og sist er det bare fagfolkene som kan være kritiske og etiske. Men det tror jeg dessverre maaaaaaaange psyiatere IKKE er. 0 Siter
Gjest FreedomOfTheMind Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Det er det. Se på Gjøkeredet. Lobotomert. Se i dag. Medisinert. Omtrent det samme. Hva tror du grunnen til at vi blir satt på så mye antipsykmedisin? Mange grunner. Psykofarmika firmaene er ikke bedre enn Tiedemanns tobakk. Kansje verre. Vi mangler psykologer. Men utdanner vi flere? Nei. Hvorfor tror du? Og psykiatere er som sauer i en sauflokk når det gjelder medisiner. Og de som har mest penger til reklame er vinnerne. Jepp. Rett og slett kvalmt. Tror du legemiddelfirmaene bryr seg om en stakkar blir ufør resten av livet, får "tics" pga medisinen, stoffskifteproblemer, svulster? Nope. Ikke det ringeste. Det eneste de bryr seg om, er lommeboken. Ikke nytter det å saksøke disse dop-langerne (i fin innpakning) heller. De er for mektige til det. Til syvende og sist er det bare fagfolkene som kan være kritiske og etiske. Men det tror jeg dessverre maaaaaaaange psyiatere IKKE er. Jeg er så enig, så enig. Problemet med psykiatere er at de ikke er smartere enn noen andre enn oss - selv om de har disiplin og struktur til å komme seg gjennom mange år med studier. Og de fleste av oss forteller jo bare videre det vi lærer av andre. Kanskje noen burde starte en forening mot psykiatri? 0 Siter
Gjest personlighetsforstyrrelse Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 For paranoid pf er små doser med antipsykotika ("antiskeptika") den beste behandling. Har blitt anbefalt en liten dose abilify. Det er vel den beste medisinen for meg? 0 Siter
tjohei Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Jeg er så enig, så enig. Problemet med psykiatere er at de ikke er smartere enn noen andre enn oss - selv om de har disiplin og struktur til å komme seg gjennom mange år med studier. Og de fleste av oss forteller jo bare videre det vi lærer av andre. Kanskje noen burde starte en forening mot psykiatri? Det finnes faktisk. Husker ikke helt hva den henter " foreningen mot psykiatrien i norge". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.