Gå til innhold

Behandling av personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Gjest personlighetsforstyrrelse
Skrevet

Hvilken behandlingsform er best ved personlighetsforstyrrelse? Muligens paranoid.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For paranoid pf er små doser med antipsykotika ("antiskeptika") den beste behandling.

Gjest FreedomOfTheMind
Skrevet

For paranoid pf er små doser med antipsykotika ("antiskeptika") den beste behandling.

Så antipsykotika = antiskeptika... her er ikke terskelen for å starte opp kraftig medisinering lav, nei!

Syns du skulle ta noen piller selv jeg... Cisordinol f.eks.... det er "antipsykiater".

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Så antipsykotika = antiskeptika... her er ikke terskelen for å starte opp kraftig medisinering lav, nei!

Syns du skulle ta noen piller selv jeg... Cisordinol f.eks.... det er "antipsykiater".

Antipsykotika i doser 1/4 evt 1/8 av det som brukes ved psykoser har utmerket effekt ved slike lidelser. Dessuten er det ikke bivirkninger ved så små doser.

Gjest FreedomOfTheMind
Skrevet

Antipsykotika i doser 1/4 evt 1/8 av det som brukes ved psykoser har utmerket effekt ved slike lidelser. Dessuten er det ikke bivirkninger ved så små doser.

Jeg ser på det at dere tror man kan forandre på personligheten med kjemikalier som utrolig skummelt.

Dette blir det jo forsket enormt på! De farmasøytiske multinasjonale selskapene kan jo ta seg betalt nærmest hva de vil.

Hvorfor ikke forske på noe som lager den perfekte undersått?

Hvordan kan du vite at det faktisk ikke er det disse "medisinene" gjør?

Gjest Catwoman
Skrevet

Antipsykotika er livsfarlig!!!

Gjest money, money, money
Skrevet

Jeg ser på det at dere tror man kan forandre på personligheten med kjemikalier som utrolig skummelt.

Dette blir det jo forsket enormt på! De farmasøytiske multinasjonale selskapene kan jo ta seg betalt nærmest hva de vil.

Hvorfor ikke forske på noe som lager den perfekte undersått?

Hvordan kan du vite at det faktisk ikke er det disse "medisinene" gjør?

Det er det. Se på Gjøkeredet. Lobotomert. Se i dag. Medisinert. Omtrent det samme. Hva tror du grunnen til at vi blir satt på så mye antipsykmedisin? Mange grunner. Psykofarmika firmaene er ikke bedre enn Tiedemanns tobakk. Kansje verre. Vi mangler psykologer. Men utdanner vi flere? Nei. Hvorfor tror du? Og psykiatere er som sauer i en sauflokk når det gjelder medisiner. Og de som har mest penger til reklame er vinnerne. Jepp. Rett og slett kvalmt. Tror du legemiddelfirmaene bryr seg om en stakkar blir ufør resten av livet, får "tics" pga medisinen, stoffskifteproblemer, svulster? Nope. Ikke det ringeste. Det eneste de bryr seg om, er lommeboken. Ikke nytter det å saksøke disse dop-langerne (i fin innpakning) heller. De er for mektige til det.

Til syvende og sist er det bare fagfolkene som kan være kritiske og etiske. Men det tror jeg dessverre maaaaaaaange psyiatere IKKE er.

Gjest FreedomOfTheMind
Skrevet

Det er det. Se på Gjøkeredet. Lobotomert. Se i dag. Medisinert. Omtrent det samme. Hva tror du grunnen til at vi blir satt på så mye antipsykmedisin? Mange grunner. Psykofarmika firmaene er ikke bedre enn Tiedemanns tobakk. Kansje verre. Vi mangler psykologer. Men utdanner vi flere? Nei. Hvorfor tror du? Og psykiatere er som sauer i en sauflokk når det gjelder medisiner. Og de som har mest penger til reklame er vinnerne. Jepp. Rett og slett kvalmt. Tror du legemiddelfirmaene bryr seg om en stakkar blir ufør resten av livet, får "tics" pga medisinen, stoffskifteproblemer, svulster? Nope. Ikke det ringeste. Det eneste de bryr seg om, er lommeboken. Ikke nytter det å saksøke disse dop-langerne (i fin innpakning) heller. De er for mektige til det.

Til syvende og sist er det bare fagfolkene som kan være kritiske og etiske. Men det tror jeg dessverre maaaaaaaange psyiatere IKKE er.

Jeg er så enig, så enig.

Problemet med psykiatere er at de ikke er smartere enn noen andre enn oss - selv om de har disiplin og struktur til å komme seg gjennom mange år med studier.

Og de fleste av oss forteller jo bare videre det vi lærer av andre.

Kanskje noen burde starte en forening mot psykiatri?

Gjest personlighetsforstyrrelse
Skrevet

Har blitt anbefalt en liten dose abilify. Det er vel den beste medisinen for meg?

Skrevet

Jeg er så enig, så enig.

Problemet med psykiatere er at de ikke er smartere enn noen andre enn oss - selv om de har disiplin og struktur til å komme seg gjennom mange år med studier.

Og de fleste av oss forteller jo bare videre det vi lærer av andre.

Kanskje noen burde starte en forening mot psykiatri?

Det finnes faktisk. Husker ikke helt hva den henter " foreningen mot psykiatrien i norge".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...