Gå til innhold

Belastnings skade ?

Gjest Redd

Anbefalte innlegg

Jeg har jogget og løpt litt i det sidte. Jeg kjenner nå i det ene kneet når jeg går eller jogger at det er noe liksom. Det gjør ikke vondt, og set stopper meg heller ikke i å jogge. Hva gjør jeg ? Går det lang tid før jeg kan jogge igjen, hvis dette må "gro" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Larsedva

Hei!

Jeg vet jo ikke hvor lenge du har trena, og hvor vant kroppen din er til å bli belastet, men jeg tror ikke du har fått noe belastningsskade. Det skal ganske hard belastning over lengre tid for få det. Hvis du jogger på asfalt, så kan det være en hard belastning på knea, og da kan du jo prøve å løpe på grus eller i skogen (på skogsstier) i stedet. Det kan hjelpe! Smertene kan også komme av at du tøyer for lite eter trening, og at musklene på den ene siden av beinet blir kortere enn på den andre siden. For lite tøying kan også minke bevegeligheten i kneleddet.

Håper du har fått noen tips, og at det hjelper. Hvis ikke ville jeg gått til en fysoterapaut eller kiropraktor og bli sikker på om det ikke er noe galt. For hvis det er det, så er det bedre å få gjort med det før du har mulighet til å få varige skadet.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

det er godt mulig at du har fått en belastningsrelatert smerte, eller ubehag. Dette bør du ta hensyn til og ikke fortsette treningen dersom det fører til verre plager.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...