Gå til innhold

Hvordan leve videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du når du ikke takler verden lengre?

Når alle cellene i kroppen din protesterer "Dette godtar jeg fan ikke!". Når du ikke lengre har drømmer eller mål. Når du bærer på så mye sorg at du ikke greier å ta den innover deg, fordi det gjør så ufattelig vondt.

Jeg har sluttet å leve. Gjør ikke annet enn å holde ut. Jeg utfører nødvendige plikter som en fjernstyrt robot. Alt som interesserte meg før føles banalt. Jeg har prøvd å ta meg sammen og være sosial. Var på fest forrige helg. Men alt jeg gjorde var å sitte taus i et hjørne. Hadde drukket nesten to flasker vin, likevel følte jeg meg klin edru.

Har gått på antidepressiva i flere måneder, men de hjelper meg ikke. Legen som skrev dem ut til meg har heller ikke tro på at de hjelper å øke dosen eller bytte merke, fordi det er alle opplevelsene og tapene som gjør at jeg sliter.

Hvor lenge skal jeg holde ut?

Gjest holde ut livet
Skrevet

Jeg kan trøste deg med at jeg har det på samme måten. Har vært en robot i mange år. Gjort pliktene mine. Den siste tiden har jeg ikke orket det en gang. Jeg jobber hardt med å føle glede over livet, men føler meg kald. Synes en del skal være på plass for at jeg skal kunne være fornøyd med livet mitt. Nå går jeg kanskje en fremtid som ung ufør fordi min psykiske helse gjør at jeg fungerer dårlig i jobb og sosialt. Hva slags fremtid har jeg? Det er trist å pensjonere seg så tidlig. Helst skulle jeg hatt en kjæreste og flere venner og en jobb jeg trives med. Men jeg må bare akseptere at slik er det ikke nå. Jeg prøver å ta en dag om gangen. Har begynt med trening (spinning) og skal spise sunt har jeg funnet ut. Håper at dette kan påvirke mitt humør og gi meg styrken til holde ut. Kanskje likegladheten forsvinner en dag. Kanskje jeg kan finne meg noen hobbyer eller være til nytte for noen. Det kan jo gi en mening. Men føler jeg ikke er som andre. Jeg mangler gleden og overskuddet til å leve som de gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...