Gå til innhold

Min 17. mai

Anbefalte innlegg

Gjest Happiness

Hei!

Nå er denne dagen snart over. Ja, siden jeg har sluttet med slikt som soving er det fortsatt litt igjen av den. Det første halve året er nå over, og jeg har kommet meg gjennom jul, påske og 17.mai. Det er nøyaktig et halvt år siden hjertet mitt splintret. Konklusjonen er at jeg har det bedre nå enn for et halvt år siden. Fortsatt temmelig forjævlig, men bedre.

Jeg ringte min tidligere mann og ba om å få ha gutten min halve dagen. Det er veldig rart å feire 17. mai på et nytt sted under slike omstendigheter. Jeg kjenner ikke mange her. Og jeg har vært i denne store mengden med fremmede i dag uten at det gjorde meg så altfor mye. Det var en merkelig opplevelse. Å sette seg ned med kake og kaffe mutters alene, sammen med fremmede. I så mange timer. Folk må ha sett meg sitte der alene, og før ville det gjort meg så ille til mote, men jeg følte ingen ting. Jeg sitter alene hvor som helst, så lenge jeg vil. For det har jeg lov til, og folk kan tenke hva de vil. Jeg snakket litt med noen kjente, men stort sett var jeg alene. Gutten min føyk rundt med klassekameratene, og jeg passet stort sett på at han fikk påfyll i lommeboken.

Jeg er så uten filter, og det kjennes merkelig ut. For det er som om kjernen av meg er tøffere enn alle tidligere filter jeg har satt opp mot omverdenen. Målet mitt for dagene er minst mulig innvendig smerte. Hverdagslig lykke er en luksus. Og av og til er det best å ikke kjenne for godt etter.

Så i steden for å tenke på alt som er så veldig vondt, skal jeg trekke frem noen positive ting for meg selv rundt dagen.(kognitiv terapi )

jeg er stolt og glad over at:

Jeg kjøpte blomster og flagg for å pynte med, og at vi hadde varme rundstykker til frokost.

At jeg var så bra i bekkenet at jeg kunne gå i toget sammen med gutten min

At jeg klarte meg alene sammen med alle disse fremmede familiene

at jeg valgte å ta i mot invitasjonen fra noen familievenner, istedenfor å være alene den andre delen av dagen

at gutten min hadde en fin dag, så langt mamma kunne se, og vant mange unyttige dingser på alle bodene.

Det vonde skal ikke få "trykksverte" i dag. Det ligger i hjertet mitt, skuffet bort i en avkrok. For jeg er så sliten av å ha det vondt. Ha det bra så lenge.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276143-min-17-mai/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kvinne 46

Gleder meg at det skjedde positive ting for deg i går.

Kjenner følelsen med å berre kunne sitte der, og ingen kan diktere livet mitt. Å kjenne kjernen i seg sjølv.

Eg tenkte etter det utenklege skjedde; greidde eg dette - greier eg alt.

Hadde ein fin dag, eg også, men veldig slitsomt. Har hatt ei hektisk tid, med ny jobb, konfirmasjon forrige helg, 17.mai komite + at eg bor i to hus med dertil manglande oversikt. Nå skal eg ikkje ta på meg noko ekstra på ei stund (bortsett frå eit par barneselskap)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276143-min-17-mai/#findComment-2230225
Del på andre sider

Gjest Jente31

Hei, jeg ble helt rørt av å lese innlegget ditt. Jeg syns du er modig, og flink.

Jeg vet at du grudde deg til denne dagen, men det høres ut som du valgte å gjøre det beste utav situasjonen. Jeg er stolt av deg. At eksen din lot deg få lov til å ha gutten halve dagen, gleder meg. Stå på! Klem,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276143-min-17-mai/#findComment-2230241
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg vil si tilbake, bare ville svare. Kanskje bare si at jeg ser at du verker, at du strever og at du får så uendlig mye til og at jeg tror hverdagslykken ligger der fremme å lurer på deg.

Hilsen en som kom til konklusjonen at kongeriket norge ikke gikk under av at jeg hoppet over dagen i år, og er fornøyd med det!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276143-min-17-mai/#findComment-2230363
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...